سال آینده تفاوت مشخصات مدل های پرو و غیرپرو آیفون ۱۵ کمتر از امسال خواهد بود - تکفارس 
سال آینده تفاوت مشخصات مدل های پرو و غیرپرو آیفون ۱۵ کمتر از امسال خواهد بود - تکفارس 

سال آینده تفاوت مشخصات مدل های پرو و غیرپرو آیفون ۱۵ کمتر از امسال خواهد بود

افشین نوری
۱۳ آذر ۱۴۰۱ - 10:41
آیفون ۱۵ اولترا

اپل امسال سری آیفون ۱۴ را در حالی معرفی کرد که بین مدل‌های پرو و غیر پرو تفاوت زیادی از نطر مشخصات وجود داشت و مدل‌های آیفون ۱۴ پرو با سخت‌افزارها و قابلیت‌های بهتری معرفی شدند‌، اما ظاهرا اپل قصد دارد که سال آینده در سری آیفون ۱۵ این کار را دیگر تکرار نکند و همه مدل‌ها را با مشخصات بهتری معرفی و فاصله بین مدل‌های پرو و غیر پرو را بردارد. 

همانطور که می‌دانید امسال مدل‌های پرو به جای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی مدل‌های غیر پرو از یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌برند و از طرفی نمایشگر آن‌ها از نوع پرومو‌شن با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بود که مدل‌های غیرپرو از آن بی‌بهره بودند. 

در بخش تراشه نیز وضع به همین منوال بود و مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس از تراشه پیشرفته A16 استفاده می‌کردند در حالیکه مدل‌های استاندارد و پلاس مجهز به تراشه سال گذشته A15 شده بودند. 

آما نشان می‌دهند که مدل‌های آیفون ۱۴ پرو حدود ۶۴ درصد از کل تقاضای سری آیفون ۱۴ را تشکیل می‌دهند. این در حالیست که در مورد مدل‌های آیفون ۱۳ پرو این عدد ۵۱ درصد بود. البته با توجه به مشکلات به وجود آمده در کارخانه‌های فاکسکان چین، فاصله زمانی بین سفارش تا دریافت مدل‌های آیفون ۱۴ پرو به‌شدت افزایش یافته است و این موضوع نشان می‌دهد که تمرکز بیش از حد اپل روی مدل‌های پرو باعث شده تا مشتریان علاقه‌ای به خرید مدل‌های غیرپرو نداشته باشند و در نتیجه، تقاضای بیش از حد برای مدل‌های پرو، فراتر از ظرفیت تولید اپل یشود. 

بناربراین اپل ممکن است برای رفع این مشکل، سال آینده تفاوت سخت‌افزاری مدل‌های پرو و غیرپرو سری آیفون ۱۵ را کاهش دهد تا تقاضا برای همه مدل‌ها یکسان باشد. گفته می‌شود سال آینده مدل‌های آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس مجهز به تراشه A16 ، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی، قابلیت جزیره پویا و چند قابلیت مهم دیگر خواهند شد. 

البته اپل ظاهرا روی یک مدل آیفون ۱۵ اولترا نیز کار می‌کند‌ که بسیار گران‌تر از بقیه مدل‌ها خواهد بود و مشخصات منحصربه‌فردی مثل دکمه‌های لمسی (به جای دکمه‌های فیزیکی) و یک باتری غول‌پیکر ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی خواهد داشت.

به هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که اپل برای سال آینده چه فکرهایی در سر دارد. نظر شما در این‌باره چیست؟

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید