اپل ایلان ماسک را تهدید به حذف اپلیکیشن توییتر از اپ استور کرد - تکفارس 
اپل ایلان ماسک را تهدید به حذف اپلیکیشن توییتر از اپ استور کرد - تکفارس 
اپل ایلان ماسک را تهدید به حذف اپلیکیشن توییتر از اپ استور کرد - تکفارس 

اپل ایلان ماسک را تهدید به حذف اپلیکیشن توییتر از اپ استور کرد

افشین نوری
۸ آذر ۱۴۰۱ - 12:45
توییتر

ایلان ماسک به تازگی ادعا کرده است که اپل توییتر را تهدید به حذف اپلیکیشن این شرکت از اپ استور کرده است. اپل ظاهرا توضیحی در این رابطه به توییتر نداده است و صرفا تهدید کرده است.

ماسک بعد از این اتفاق در توییتر خود از اپل انتقاد کرده و گفته است که این شرکت ۳۰ دزصد کارمزد از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن می‌گیرد و همچنین اجازه رقابت به اپلیکیشن‌های شخص ثالث با اپلیکیشن‌های خودش را نمی‌دهد. ظاهرا اپل بعد از سر کار آمدن ایلان ماسک، نمایش تبلیغات خودش را نیز در شبکه اجتماعی توییتر متوقف کرده است.

مجموعه این اتفاقات نشان می‌دهد که رابطه ایلان ماسک با اپل در حال تیره و تار شدن است و اپل حتی ممکن است اپلیکیشن توییتر را از اپ استور حذف کند‌.

البته اپل حتی قبل از خرید توییتر توسط ایلان ماسک، مشکلاتی را برای اپلیکیشن این شرکت در اپ استور ایجاد کرده بود و ریویورهای این پلتفرم اغلب در هنگام پروسه بررسی اپلیکیشن اقدام به پرچم‌دار کردن برخی محتواها می‌کردند. Yoel Roth یکی از مدیران سابق توییتر این موضوع را تایید کرده است.

هنوز مشخص نیست که تهدید جدید اپل به‌خاطر محتواهای منتشر شده در اپلیکیشن توییتر است با اینکه صرفا یک غرض‌ورزی تلافی‌جویانه نسبت به اظهارات ماسک ‌است. همه ما می‌دانیم‌که اپل قوانین سخت‌گیرانه‌ای در اپ استور دارد و اگر اپلیکیشنی آن‌ها را نقض کند بلافاصله از این سرویس حذف می‌شود.

برای مثال، چند ماه پیش اپلیکیشن Parler به خاطر رعایت نکردن برخی اصول اپ استور از این پلتفرم حذف شد. حالا باید ببینیم‌ که اپل درباره اپلیکیشن توییتر چه تصمیمی می‌گیرد.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید