ایلان ماسک جواب سناتور آمریکایی را در توییتر نداد - تکفارس 
ایلان ماسک جواب سناتور آمریکایی را در توییتر نداد - تکفارس 

ایلان ماسک جواب سناتور آمریکایی را در توییتر نداد

افشین نوری
۶ آذر ۱۴۰۱ - 11:48
توییتر

یکی از سناتورهای آمریکایی به نام Ed Markey از کنگره خواسته است تا رفتار شرکت‌های بزرگ فناوری را زیر نظر بگیرد تا مشکلی که در رابطه با توییتر بعد از سر کار آمدن ایلان ماسک به وجود آمد تکرار نشود. 

این سناتور آمریکایی بعد از به وجود آمدن شرایط آشفته در توییتر که در نتیجه تصمیمات ماسک ایجاد شده بود از او خواست که درباره وضعیت این شرکت که توضیحاتی بدهد اما ماسک هنوز پاسخ او را نداده است و ظاهرا قرار هم نیست به او جوابی بدهد. این نوضوع باعث خشم سناتور آمریکایی شده و او از کنگره خواسته است که شرکت‌های بزرگ فناوری را پاسخگوتر کند. 

 به عقیده این سناتور ایالت ماساچوست آمریکا، کنگره آمریکا نباید اجازه دهد تا شرکت‌های بزرگ هر رفتاری داشته باشند و امنیت کاربران شبکه‌های اجتماعی را با تصمیمات خود به خطر بیندازند اما در عین‌حال پاسخگو نباشند. 

سناتور Markey تا تاریخ ۲۵ نوامبر به ماسک وقت داده بود تا پاسخ سوالات او را در رابطه با وضعیت آشفته توییتر و به خطر افتادن امنیت کاربران این شبکه اجتماعی بدهد اما ماسک تا الان جوابی به او نداده است و حالا باید ببینیم‌‌ که کنگره چه واکنشی نسبت به این موضوع نشان می‌دهد. 

هفته گذشته که نسخه جدید سرویس توییتر آبی عرضه شد، بسباری از کاربران سعی کرد با جا زدن خود به جای افراد مشهور اقدام به دریافت تیک آبی کنند و همین آشفتگی باعث شد تا توییتر این سرویس را موقتا تعطیل کند. این وضعیت آشفته باعث نگرانی افراد مشهور و سلبریتی‌ها شد تا مبادا اکانت آن‌ها توسط اشخاص دیگری مصادره شود. 

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم‌ که کنگره آمریکا چه تصمیمی در این زمینه می‌گیرد و آیا شرکت بزرگ فناوری را پاسخگوتر می‌کند یا نه.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید