برزیل دستور جمع آوری آیفون های بدون شارژر از فروشگاه های این کشور را داد - تکفارس 
برزیل دستور جمع آوری آیفون های بدون شارژر از فروشگاه های این کشور را داد - تکفارس 
برزیل دستور جمع آوری آیفون های بدون شارژر از فروشگاه های این کشور را داد - تکفارس 

برزیل دستور جمع آوری آیفون های بدون شارژر از فروشگاه های این کشور را داد

افشین نوری
۴ آذر ۱۴۰۱ - 11:13
شارژر آیفون

به نظر می‌رسد دولت برزیل نسبت به حذف شارژر از داخل جعبه‌های گوشی‌های آیفون حساس شده است و فروش آیفون بدون شارژر را در این کشور ممنوع کرده است. به عقیده مقامات این کشور رفتار اپل ناقض حقوق شهروندان این کشور است و این شرکت باید گوشی های آیفون خود را با شارژر به دست مشتریان برساند.

برزیل قبلاً اپل را به خاطر این موضوع جریمه کرده بود، اما اپل هنوز از این قانون تبعیت نکرده است. حالا سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان برزیل دستور توقیف گوشی‌های آیفونی را داده است که بدون شارژر در حال فروش در خرده‌فروشی‌ها هستند. 

طبق گزارش های موجود،  گوشی‌های آیفون بسیار زیادی از فروشگاههای برزیل در حال جمع‌آوری شدن هستند و این موضوع نشان می‌دهد که دولت برزیل عزم جدی برای مقابله با اپل دارد. در واقع هر شرکتی که اقدام به فروش محصولات خود در یک کشور می‌کند باید از قوانین آن کشور تبعیت کند و اپل نیز از این موضوع مستثنی نیست.

سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان برزیل گفته است که این سازمان تصمیم ندارد همه گوشی‌های آیفون را از مغازه‌ها جمع آوری نخواهد کرد بلکه فقط مد‌هایی که بدون شارژر عرضه شده‌اند را توقیف خواهد کرد. به‌گفته این سازمان، وزارت دادگستری برزیل نیز پشت این موضوع است و در نتیجه اپل از این به بعد نمی‌تواند آیفون‌های خود را بدون شارژر در این کشور بفروشد. 

لازم به یادآوری است که اپل از زمان عرضه سری آیفون ۱۲ شارژر را از اخل جعبه‌ها حذف کرد و  حتی سری آیفون ۱۱ را نیز در برخی کشورها بدون شارژر ارائه نمود. حالا واحد برزیل اپل از دولت این کشور درخواست کرده است که تا زمان اتخاذ تصمیم نهایی، اجازه فروش آیفون‌های بدون شارژ را در این کشور بدهد بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم که نتیجه این دعوای حقوقی چه می‌شود.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید