دیزنی برای تعدیل بخشی از نیروهای خود آماده می شود - تکفارس 
دیزنی برای تعدیل بخشی از نیروهای خود آماده می شود - تکفارس 
دیزنی برای تعدیل بخشی از نیروهای خود آماده می شود - تکفارس 

دیزنی برای تعدیل بخشی از نیروهای خود آماده می شود

مهدی حلوائی
۲۱ آبان ۱۴۰۱ - 15:14
دیزنی

بر اساس گزارش خبرگزاری CNBC، باب چیپک (Bob Chapek)، مدیر عامل دیزنی، اعلام کرده است که پس از بررسی هزینه‌های این شرکت، احتمالاً برخی از کارکنان از کار برکنار خواهند شد. دیزنی همچنین استخدام نیروهای جدید را تا حد زیادی متوقف کرده و تنها در بخش‌های ضروری اقدام به جذب نیرو خواهد کرد.

در صورتی که دیزنی بخشی از نیروهای خود را اخراج کند، از این نظر به جمع شرکت‌های دیگری مانند برادران وارنر، HBO مکس و نتفلیکس خواهد پیوست. این شرکت‌ها در سال جاری میلادی بخشی از نیروهای خود را از کار برکنار کرده‌اند اما نتفلیکس اعلام کرده است که علی‌رغم این کار، برخلاف سرویس‌های استریم رقیب کماکان سوددهی دارد.

در حال حاضر هنوز مشخص نیست که چه تعداد از کارکنان دیزنی کار خود را از دست خواهند داد اما کریستین مک کارتی (Christine McCarthy)، مدیر ارشد مالی دیزنی، هفته‌ی گذشته اعلام کرد که این شرکت در حال بررسی و ارزیابی هزینه‌های خود بوده و تمام تلاش خود را برای کاهش هزینه‌ها به کار خواهد گرفت. همچنین باب چیپک اخیراً از کارکنان خواسته بود تا ملاقات تجاری خود را در صورت امکان به شکل مجازی برگزار کنند تا هزینه‌های حمل و نقل شرکت کاهش پیدا کند.

دیزنی در حالی برای تعدیل بخشی از نیروهای خود آماده می‌شود که برخی از شرکت‌‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری نیز به‌تازگی مجبور به انجام همین کار شده‌اند. برای مثال، توییتر و متا در طی یک هفته‌ی گذشته چندین هزار نفر از کارکنان خود را از کار برکنار کردند و در حال حاضر آمازون نیز از جذب نیروهای جدید خودداری می‌کند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید