تعداد کاربران سرویس‌ های استریم دیزنی از نتفلیکس عبور کرد - تکفارس 
تعداد کاربران سرویس‌ های استریم دیزنی از نتفلیکس عبور کرد - تکفارس 

تعداد کاربران سرویس‌ های استریم دیزنی از نتفلیکس عبور کرد

مهدی حلوائی
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - 14:10
دیزنی پلاس

سرویس دیزنی پلاس در سه‌ماهه‌ی مالی چهارم سال جاری میلادی شاهد اضافه‌شدن ۱۲.۱ میلیون کاربر جدید بود و بر اساس گزارش یاهو فایننس (Yahoo Finance)، این عدد حدود ۳ میلیون بیشتر از آماریست که پیش‌بینی شده بود. به‌طور کلی، تعداد ۱۴.۶ میلیون نفر در بازه‌ی زمانی یادشده به سرویس‌‌های دیزنی پلاس، هولو و +ESPN اضافه شدند تا تعداد کاربران سرویس‌های اشتراکی والت دیزنی به ۲۳۶ میلیون واحد برسد.

هرچند که سرویس دیزنی پلاس با ۱۶۴ میلیون کاربر از این نظر هنوز فاصله‌ی زیادی برای رسیدن به نتفلیکس دارد اما حالا مجموع کاربران هر سه سرویس استریم شرکت دیزنی از ۲۲۳ میلیون نفر نتفلیکس عبور کرده است. علی‌رغم افزایش چشمگیر تعداد مشترکین سرویس‌های دیزنی، سود عملیاتی این شرکت در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۲ با رشدی اندک از ۰.۸ میلیارد دلار به ۱.۵ میلیارد دلار رسیده است.

سرویس دیزنی پلاس در بازه‌ی زمانی یادشده با ضرر بیشتری نسبت به دو سرویس هولو و +ESPN مواجه شد که دلیل اصلی آن نیز هزینه‌های تولید و تبلیغات بالاتر آن بوده است. این سرویس همچنین محتوای Premier Access جدیدی در سه‌ماهه‌ی پایانی سال نداشت اما با این وجود، بخشی از ضررهای آن توسط مبلغ بالاتر هزینه‌ی اشتراک آن جبران شده است. قرار است که هزینه‌ی اشتراک این سرویس در ماه دسامبر افزایش بیشتری نیز داشته باشد.

باب چاپک (Bob Chapek)، مدیر عامل دیزنی، اعلام کرد که ضرر سرویس‌های استریم این شرکت به‌لطف افزایش قیمت اشتراک آن‌ها و همچنین اضافه‌شدن اشتراک دارای تبلیغات به دیزنی پلاس به‌زودی جبران می‌شود. چاپک همچنین بر این باور است که دیزنی پلاس در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۲ به سوددهی خواهد رسید.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید