کارت گرافیکی RTX 4080 انویدیا در آمریکا بسیار ارزان‌تر خواهد بود - تکفارس 
کارت گرافیکی RTX 4080 انویدیا در آمریکا بسیار ارزان‌تر خواهد بود - تکفارس 
کارت گرافیکی RTX 4080 انویدیا در آمریکا بسیار ارزان‌تر خواهد بود - تکفارس 

کارت گرافیکی RTX 4080 انویدیا در آمریکا بسیار ارزان‌تر خواهد بود

افشین نوری
۹ آبان ۱۴۰۱ - 23:06
انویدیا

انویدیا ظاهرا قرار بود کارت گرافیکی RTX 4080 را در دو نسخه ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی معرفی کند اما از آنجائیکه معرفی نسخه ۱۲ گیگابایتی با ۴ گیگابات رم کمتر و ۲۵ درصد هسته‌های CUDA کمتر نسبت به مدل ۱۶ گیگابایتی، آن‌ هم به قیمت ۹۰۰ دلار، چندان منطقی به نظر نمی‌رسید، انویدیا تصمیم گرفته این مدل رده‌پایین را معرفی نکند و فقط مدل ۱۶ گیگابایتی را رونمایی کند. 

مدل RTX 4080 16GB که به اختصار همان RTX 4080 نامیده خواهد شد قرار است در روز ۱۶ نوامبر معرفی شود و حالا در یک خرده‌فروشی آمریکایی، آن را با برچسب قیمت ۱,۱۹۹.۹۹ دلار لیست کرده است. این کارت با اسم PNY XLR8 Gaming Verto GeForce RTX 4080 در خرده‌فروشی مذکور مشاهده شده است. این خرده‌فروشی حتی نسخه اورکلاک‌شده آن را با حداکثر سرعت کلاک ۲,۵۵۰ مگاهرتز لیست کرده است. 

انویدیا

اما نکته جالب اینجاست که قیمت آمریکایی این کارت گرافیکی بسیار ارزان‌تر از قیمت آن ‌در انگلیس است. دیروز یک خرده‌فروشی بریتانیایی این کارت گرافیکی را با اسم Palit RTX 4080 GameRock در سه مدل به قیمت پایه ۱۲۵۰ پوند (۱۶۶۵ دلار) لیست کرده بود که حدود ۲۰ درصد گران‌تر از قیمت رسمی آن بود. 

انویدیا

هرچند کاهش قیمت رمزارزها باعث کاهش قیمت کارت‌های گرافیکی شده است ولی به نظر می‌رسد که تقاضا برای کارت‌های گرافیکی آینده انویدیا بسیار بالاست و باید منتطر بمانیم و ببینیم این کارت‌ها درنهایت با چه قیمتی به دست مشتریان می‌رسند.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید