قابلیت تشخیص تصادف اپل واچ سری ۸ جان یک نفر را نجات داد - تکفارس 
قابلیت تشخیص تصادف اپل واچ سری ۸ جان یک نفر را نجات داد - تکفارس 
قابلیت تشخیص تصادف اپل واچ سری ۸ جان یک نفر را نجات داد - تکفارس 

قابلیت تشخیص تصادف اپل واچ سری ۸ جان یک نفر را نجات داد

افشین نوری
۷ آبان ۱۴۰۱ - 12:01
Apple Watch Series 8

اپل اخیرا ساعت‌های هوشمند اپل واچ سری ۸ را با قابلیت تشخیص تصادف معرفی کرد وحالا این قابلیت توانسته جان یک نفر را نجات دهد.

این فرد که Nolan Abell  نام دارد به ABC نیوز گفت که سال ۳ و ۳۰ دقیقه روز ۱۵ اکتبر در جاده کنترل خود را از دست داد و با یک مانع برخورد کرد و در حالیکه نمی‌توانست خودش را تکان بدهد متوجه شد که ساعت‌اش که از نوع اپل واچ سری ۸ بود به صدا درآمد و از او پرسید که آیا سالم است؟ زمانیکه او به این سوال جواب نداد، اپل واچ بلافاصله با اورژانس تماس گرفت و نیروهای امداد در محل حادثه حاضر شدند و او را به بیمارستان بردند. 

آقای Abell به خبرنگار گفت که ساعتش را  یک هفته قبل از وقوع تصادف از فروشگاه Best Buy  خردیده بود و البته هیچ قصدی هم برای خرید آن نداشته است و در یک لحظه تصمیم گرفته که آن را بخرد. 

قابلیت تشخیص تصادف یکی از قابلیت‌های جدیدی است که اپل برای ساعت‌های اپل واچ سری ۸ و گوشی‌های آیفون ۱۴ ارایه کرده است و اگر شما  دچار تصادف شوید و به مدت ۲۰ ثانیه هیچ پاسخی به هشدار این قابلیت ندهید بلافاصله با اورژانس تماس گرفته خواهد شد. 

بنابراین اپل یک قابلیت بسیار حیاتی به دستگاه‌های خود اضافه کرده است که می‌تواند جان هزاران نفر را در تصافات رانندگی نجات دهد.

منبع: Digitaltrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید