تست قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴ در دنیای واقعی [تماشا کنید] - تکفارس 
تست قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴ در دنیای واقعی [تماشا کنید] - تکفارس 

تست قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴ در دنیای واقعی [تماشا کنید]

افشین نوری
۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - 09:30
آیفون 14

اپل به‌تازگی سری آیفون ۱۴ را با قابلیت‌های جدیدی معرفی کرد که یکی از این قابلیت‌ها تشخیص تصادف بود. حالا خیلی‌ها دوست دارند بدانند که این قابلیت چگونه کار می‌کند‌.

در همین راستا، یک یوتیوبر معروف به نام TechRax برای نشان دادن نحوه کار کردن قابلیت مذکور اقدام به تست آن کرده است که در ویدیوی زیر آن را مشاهده می‌کنید. 

مطالب مرتبط:

 متاسفانه اپل در جریان معرفی سری آیفون ۱۴ هیچ ویدیویی از قابلیت تشخیص تصادف این شری نمایش نداد و حالا ما می‌توانیم در دنیای واقعی این موضوع را ببینیم. TechRax یک خودروی Mercury Grand Marquis را با کنترل از راه دور به اهداف ثابت می‌کوبد تا ببیند قابلیت تشخیص تصادف چگونه کار می‌کند. برای این منظور، یک آیفون ۱۴ پرو را محکم به قسمت پشت صندلی راننده می بندد و از همه صحنه‌ها فیلمبرداری می‌کند. 

در طول آزمایش، قابلیت تشخیص تصادف دو بار هشدار می‌دهد و در هر دو بار ۲۰ ثانیه بعد از تصادف فعال می‌شود. در طول این ۲۰ ثانیه در صورتی که راننده سالم بود می‌تواند ارسال پیام اضطراری به مراکز اورژانس را کنسل کند. ولی در صورتی که اتفاقی برای راننده افتاده باشد قابلیت مذکور به‌طور خودکار پیامی را به مراکز اورژانس ارسال خواهد کرد. 

قابلیت تشخیص تصادف علاوه بر سری آیفون ۱۴ برای اپل واچ سری ۸ نیز ارائه شده است و‌ در آن از اطلاعات شتاب‌سنج، GPS، میکروفون و بارومتر استفاده می‌شود‌. در این قابلیت، یک الگوریتم پیشرفته اقدام به تحلیل داده‌ها خواهد کرد و‌ در صورت لزوم با مراکز اورژانس تماس خواهد گرفت. 

توصیه می‌شود که شما برای آزمایش این قابلیت اقدامی نکنید چراکه ممکن است به خودتان یا گوشی‌تان آسیب برسد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.