افزایش درآمد و کاهش سود گوگل در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ - تکفارس 
افزایش درآمد و کاهش سود گوگل در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ - تکفارس 
افزایش درآمد و کاهش سود گوگل در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ - تکفارس 

افزایش درآمد و کاهش سود گوگل در سه ماهه سوم ۲۰۲۲

مهدی حلوائی
۴ آبان ۱۴۰۱ - 11:04
گوگل

آلفابت، شرکت مادر گوگل، در تابستان سال جاری اعلام کرد که قصد دارد در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی عملکرد بهتری را نسبت به سه‌ماهه‌ی قبلی به ثبت برساند اما گزارش مالی رسمی این شرکت نشان می‌دهد که در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ نیز تغییری در این روند ایجاد نشده و درآمد گوگل کماکان افزایش و سود آن کماکان کاهش داشته است.

گزارش مالی گوگل نشان می‌دهد که این شرکت در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی به درآمد ۶۹ میلیارد دلار و سود ۱۳.۹ میلیارد دلار دست پیدا کرده است. برای مقایسه، درآمد این شرکت در بازه‌ی زمانی مشابه سال ۲۰۲۱ برابر با ۶۵.۱ میلیارد دلار و سود آن نیز برابر با ۱۸.۹ میلیارد دلار بود. همچنین درآمد و سود این شرکت در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ نیز به‌ترتیب ۶۹.۷ و ۱۶ میلیارد دلار بوده است.

گوگل

بیشتر بخش‌های گوگل در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۲۱ رشد قابل قبولی داشته‌اند و برای مثال، درآمد این شرکت از بخش تبلیغات از ۵۳.۱ به ۵۴.۴ میلیارد دلار افزایش یافته است. همچنین درآمد بخش گوگل کلود از ۴.۹ میلیارد دلار در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱ به ۶.۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ رسیده است.

با این وجود، ضرر گوگل از بخش فضای ابری نیز نسبت به سال پیش بیشتر شده و از ۶۴۴ میلیون دلار به ۶۹۹ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است. این شرکت همچنین در بخش other bets با ضرری ۱.۶ میلیارد دلاری روبه‌رو بوده و درآمد آن از یوتیوب نیز کاهش یافته است.

گوگل مدتی پیش بخش تولید نسل جدید پیکسل بوک و همچنین سرویس ابری استیدیا (Stadia) را تعطیل و نیمی از پروژه‌های استارت‌آپ داخلی خود را لغو کرد اما با این وجود، گزارش این شرکت نشان می‌دهد که تعداد کارکنان آن نسبت به سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری از ۱۷۴،۰۱۴ نفر به ۱۸۶،۷۷۹ نفر افزایش یافته است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید