سامسونگ iOS 16 اپل را با One UI 5.0 مسخره کرد - تکفارس 
سامسونگ iOS 16 اپل را با One UI 5.0 مسخره کرد - تکفارس 
سامسونگ iOS 16 اپل را با One UI 5.0 مسخره کرد - تکفارس 

سامسونگ iOS 16 اپل را با One UI 5.0 مسخره کرد

افشین نوری
۳ آبان ۱۴۰۱ - 15:49
رابط کاربری One UI 5.0

سامسونگ به‌تازگی نسخه پایدار One UI 5.0 را برای سری گلکسی S22 عرضه کرد. این رابط کاربری مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۳ است و شامل قابلیت‌های متنوعی می‌شود. سامسونگ قرر است این نرم‌افزار را برای سایر گوشی‌های خودش نیز عرضه کند. اکثر این گوشی‌ها نسخه بتا آن را اجرا می‌کنند‌.

اپل نیز اخیرا آپدیت iOS 16 را برای گوشی‌های آیفون عرضه کرده است که قابلیت‌های شخصی‌سازی والپیپر و چندین قابلیت جدید دیگر را به ارمغان اورده است. اپل این سیستم‌عامل را با شعار “Make iPhone Your Own” تبلیغ کرده است که به معنای “آیفون را مال خودت بکن” است. این سعار درواقع اشاره به قابلیت‌های شخصی‌سازی iOS 16 دارد که کاربران می‌توانند آن را براساس سلیقه خود تنظیم کنند.

اما واقعیت این است‌ که One UI 5.0 در مقایسه با iOS 16 قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتری دارد و شما نه‌تنها والپیرها بلکه قسمت‌های مختلف گوشی خود را می‌توانید شخصی‌سازی کنید. حالا سامسونگ برای مسخره کردن اپل‌، شعار “Truly Make it your own” را برای رابط کاربری One UI 5.0 انتخاب کرده است که به معنای “به‌طور واقعی گوشی را مال خودت کن” است.

همانطور که گفته شد One UI 5.0 بر پایه اندروید ۱۳ طراحی شده است و همین موضوع به انعطاف‌پذیری بالای آن کمک کرده است. در این رابط کاربری شما حتی می‌توانید یک ویدیو را به‌عنوان والپیپر گوشی خود انتخاب کنید. اگر هم شما حوصله شخصی‌سازی‌ها را نداشتید، سامسونگ برای شما مجموعه‌ای از والپیپرهای تصویری، ویدیویی و همچنین فیلترها رنگی برای استفاده در والپیپرتان ارائه کرده است که به‌راحتی قابل استفاده خواهند بود.

قابلیت‌ مالتی‌تسکینگ One UI 5.0 نیز بهتر از iOS 16 است و شما می‌توانید از ژست‌های حرکتی مختلفی در حالت مالتی‌تسکینگ این رابط کاربری استفاده کنید که کار را برای شما بسیار راحت‌تر خواهند کرد. قابلیت مهم دیگری که One UI 5.0 ارائه شده است و iOS 16  فاقد آن است این است که شما برای هر کدام از مخاطبان خود یک پس‌زمینه متفاوت انتخاب کنید و از روی همین پس‌زمینه‌ها تشخیص دهید که چه کسی در حال زنگ زدن به شما است.

همچنین حالت‌های مختلفی مثل Sleep mode و Activity mode نیز برای رابط کاربری به One UI 5.0 ارائه شده‌اند که بسیار مفید و کاربردی خواهند بود. در هرحال، باید منتطر بمانیم و ببینیم که میزان رضایت کاربران از این رابط کاربری چقدر خواهد بود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید