نسل ۱۰ آیپد اپل با طراحی جدید معرفی شد - تکفارس 
نسل ۱۰ آیپد اپل با طراحی جدید معرفی شد - تکفارس 
نسل ۱۰ آیپد اپل با طراحی جدید معرفی شد - تکفارس 

نسل ۱۰ آیپد اپل با طراحی جدید معرفی شد

افشین نوری
۲۷ مهر ۱۴۰۱ - 08:45
نسل ۱۰ آیپد

اپل از نسل ۱۰ تبلت آیپد خود رونمایی کرد. این تبلت نه‌تنها طراحی جدیدی دارد بلکه از درگاه USB-C و تراشه A14 بایونیک نیز بهره می‌برد. این تبلت همچنین مجهز به قلم اپل پنسل است.

نسل ۱۰ آیود اپل از نظر طراحی بسیار شبیه به آیپد ایر است و شباهت چندانی به مدل قبلی خود ندارد. همین موضوع باعث شده تا قیمت آیپد جدید افزایش یابد و البته در کنار آن ارتقاهای دیگری نیز ارائه شده است که افزایش قیمت مذکور را توجیه می‌کنند. این آیپد قرار است به قیمت پایه ۴۴۹ دلار به فروش برسد در حالیکه مدل قبلی آیپد هم‌اکنون در وب‌سایت اپل به قیمت ۳۲۹ دلار فروخته می‌شود. 

نسل ۱۰ آیپد مجهز به یک نمایشگر ۱۰.۹ اینچی با رزولوشن ۲۳۶۰x۱۶۴۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز است و از حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت پشتیبانی می‌کند‌. این نمایشگر تقریبا همان نمایشگر سال قبل است و حتی مجهز به پوشش ضد انعکاس نیز نشده است. با این حال، اپل سعی کرده است در این تبلت به جای درگاه لایتنینگ از درگاه جدید USB Type-C استفاده کند که این موضوع می‌تواند خبری خوبی برای مشتریان آیپد باشد. اپل گفته است که کاربران با استفاده از درگاه جدید خواهند توانست مانیتورهای ۴K را به آیپد ۱۰ وصل کنند. 

نسل ۱۰ آیپد

اپل در نسل جدید آیپد خود از تراشه A14 استفاده کرده است. این تراشه دو سال پیش در داخل سری آیفون ۱۲ استفاده شده بود و حالا در تبلت جدید اپل بکار گرفته شده است. از طرفی، در طراحی جدید آیپد ۱۰ دکمه هوم حذف شده و در عوض، حسگر تاچ آیدی با دکمه قفل دستگاه یکپارچه و اذغام شده است. 

نسل ۱۰ آیپد همچنین از یک دوربین سلفی فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد که از قابلیت Center Stage پشتیبانی می‌کند. این دوربین در قسمت عریض تبلت جاگذاری شده است که نشان می‌دهد اپل ترجیح داده است کاربران در حالت افقی از دوربین سلفی استفاده کنند.

تبلت جدید آیپد همچنین با نسل اول قلم اپل پنسل سازگار است، اما به خاطر سوئیچ کردن آن به پورت USB Type-C امکان شارژ قلم از طریق تبلت وجود نخواهد داشت. به همین‌خاطر، اپل یک دانگل شارژ به قیمت ۹ دلار عرضه کرده است. یک کیبورد Magic Keyboard Folio نیز به قیمت ۲۴۹ دلار برای آن ارائه شده است. آیپد جدید اپل قرار است از ۲۶ اکتبر عرضه شود.

منبع: Notebookcheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید