تولید انبوه تراشه های M2 پرو و A17 اپل از شهریورماه شروع می‌شود - تکفارس 
تولید انبوه تراشه های M2 پرو و A17 اپل از شهریورماه شروع می‌شود - تکفارس 
تولید انبوه تراشه های M2 پرو و A17 اپل از شهریورماه شروع می‌شود - تکفارس 

تولید انبوه تراشه های M2 پرو و A17 اپل از شهریورماه شروع می‌شود

افشین نوری
۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - 08:12
تراشه M2 اپل

طبق گزارش رسانه‌های تایوانی، اپل تولید انبوه تراشه M2 پرو را از اواخر امسال شروع خواهد کرد.‌این تراشه ظاهرا با استفاده از فناوری ۳ نانومتری TSMC ساخته خواهد شد و در داخل مک بوک‌های ۲۰۲۳/۲۰۲۴ استفاده خواهد شد. 

در حالیکه تراشه M2 از نظر فنی جایگرین تراشه M1 شده است اما نتایج بنچمارک‌ها نشان می‌دهند که عملکرد آن تفاوت چندانی با M1 ندارد. به همین خاطر اپل قصد دارد تراشه‌های M2 پرو و M2 مکس را معرفی کند. تراشه M2 با استفاده از فناوری ۵ نانومتری ساخته شده است و حالا گفته می‌شود که M2 پرو با فناوری ۳ نانومتری TSMC تولید خواهد شد. رسانه‌های تایوانی گفته‌اند تولید انبوه این تراشه احتمالا سپتامبر ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد. 

طبق شایعات، اپل از تراشه M2 پرو در ذاخل مک‌بوک‌ پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی استفاده خواهد کرد و انتظار می‌رود عملکرد آن در مقایسه با تراشه M2 قابل‌توجه باشد. لازم به ذکر است که سال گذشته تراشه‌های M1 پرو و M1 مکس با همان فناوری M1 ساخته شدند و تفاوت زیادی از نظر عملکرد بین آن‌ها وجود نداشت، اما امسال M2 پرو و مکس با یک فناوری بهتری ساخته خواهند شد. 

شرکت TSMC علاوه بر تراشه M2 پرو احتمالا تراشه A17 را نیز با فناوری ۳ نانومتری خواهد ساخت. این تراشه ظاهرا در داخل مدل‌های پرو آیفون ۱۵ استفاده خواهد شد و مد‌ل‌های غیر پرو آیفون ۱۵ نیز از همان تراشه A16 استفاده خواهند کرد. فناوری ۳ نانومتری TSMC هنوز در مراحل ابتدایی توسعه خود است و انتظار می‌رود در دو نسل از محصولات اپل استفاده شود. 

مینگ چی گو تحلیلگر محصولات اپل نیز گفته است که شرایط بد اقتصاد جهانی باعث شده است تا اپل مجبور شود امسال محصولات خود را زودتر معرفی کند. 

منبع: Notebookcheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید