با این دو راهکار عملکرد گیمینگ ویندوز ۱۱ را بهبود ببخشید - تکفارس 
با این دو راهکار عملکرد گیمینگ ویندوز ۱۱ را بهبود ببخشید - تکفارس 
با این دو راهکار عملکرد گیمینگ ویندوز ۱۱ را بهبود ببخشید - تکفارس 

با این دو راهکار عملکرد گیمینگ ویندوز ۱۱ را بهبود ببخشید

افشین نوری
۱۶ مهر ۱۴۰۱ - 11:46
پشتیبانی از اپ‌های اندرویدی در ویندوز 11

در حالیکه یک سال از عرضه ویندوز ۱۱ می‌گذرد خیلی از گیمرها هنوز از عملکرد این سیستم عامل راضی نیستند‌. حالا مایکروسافت یک راهنمایی در این زمینه منتشر کرده است که می‌تواند کارگشا باشد. 

ویندوز ۱۱ در طول یک سال گذشته مشکلات زیادی برای کاربران ایجاد است که یکی از آن‌ها کند کردن عملکرد پردازنده‌های AMD بوده است. همچنین برخی از کاربران انویدیا متوجه افت فریم کارت‌های گرافیکی این شرکت در این سیستم عامل شده‌اند.

متاسفانه گیمرها تیز تحت تاثیر عملکرد ضعیف ویندوز ۱۱ در هنکام اجرای بازی‌ها شده‌اند و همین موضوع باعث شده تا اکثر گیمرها دوباره به ویندوز ۱۰ برگردند‌. حالا مایکروسافت برای رفع این مشکل یک راهنمایی منتشر کرده است که شامل دو راهکار می‌شود. 

مطالب مرتبط:

راهکار اول این است که گزینه HVCI را که به‌عنوان Memory Integrity نیز شناخته می‌شود غیرفعال کنید. مایکروسافت این قابلیت را برای مقابله با هکرها ارائه کرده است و باید توجه داشته باشید که غیرفعال کردن آن ممکن است کمی ریسک‌دار باشد؛ اما در هر حال می‌تواند عملکرد گیمینگ سیستم شما را بهبود ببخشد. مایکروسافت گفته است که این قابلیت به‌طور پیش‌فرض روی ویندوز ۱۱ فعال است و لازم است که به‌طور دستی آن را غیرفعال کنید. 

ویندوز ۱۱

راهکار دوم این است که گزینه  Virtual Machine Platform را غیرفعال کنید. این پلتفرم صرفا برای انجام کارهای ماشین مجازی روی ویندوز ۱۱ کاربرد دارد و با غیرفعال کردن آن می‌توان عملکرد گیمینگ این سیستم عامل را بهبود ببخشید. 

ویندوز ۱۱

مایکروسافت گفته است که این راهکارها را از طریق بازخوردهایی که از سوی کاربران دریافت کرده است به دست آورده است و گیمرها می‌توانند آن‌ها را امتحان کنند‌. با این‌ حال، مایکروسافت نگفته است که با اجرای آن‌ها عملکرد بازی‌های چقدر بهبود خواهد یافت. 

طبق تجربیات ما، نباید انتظار بهبود بیش از ۱۰ درصدی عملکرد گیمینگ ویندوز ۱۱ را با اجرای دو راهکار فوق داشته. اگر شما هم هنگام اجرای بازی‌ها روی ویندوز ۱۱ دچار افت عملکرد شده‌اید می‌تواند نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید