اسپیس ایکس در اتوبوس های مدرسه اینترنت ماهواره ای ارائه می کند - تکفارس 
اسپیس ایکس در اتوبوس های مدرسه اینترنت ماهواره ای ارائه می کند - تکفارس 
اسپیس ایکس در اتوبوس های مدرسه اینترنت ماهواره ای ارائه می کند - تکفارس 

اسپیس ایکس در اتوبوس های مدرسه اینترنت ماهواره ای ارائه می کند

افشین نوری
۲ مهر ۱۴۰۱ - 07:48
اسپیس ایکس

اسپیس ایکس قصد دارد به‌طور آزمایشی اتصال اینترنتی را از طریق ماهواره در اتوبوس‌های مدرسه ارائه کند. این طرح قرار است در مناطق روستایی که فاصله محل زندگی دانش‌آموزان تا مدرسه بیش از یک ساعت است اجرا شود. 

اسپیس ایکس معتقد است که با استفاده از اتصال ماهواره‌ای می‌توان زمینه‌ای فراهم کرد تا دانش‌آموزان در فاصله منزل تا مدرسه بتوانند به تکالیف اینترنت‌محور خود برسند و از نظر درسی پیشرفت کنند. در حال حاضر حدود ۱۷ میلیون‌ دانش‌آموز در آمریکا به اینترنت دسترسی ندارند. 

اسپیس ایمس این طرح را برای تصویب به کمیسیون FCC ارائه کرده است و در صورت تصویب خدمات اینترنتی را در اتوبوس‌های مدرسه در اختیار دانش آموزان خواهد گذاشت. 

البته هنوز مشخص نیست که دانش آموزان چقدر از این طرح استقبال خواهند کرد، ولی واقعیت این است که انجام تکالیف مدرسه در اتوبوس ایده جالبی نیست و اصولا بچه‌ها در اتوبوس‌ مدرسه به دنبال حرف زدن و بازی کردن با دوستانشان هستند تا انجام تکالیف مدرسه‌. 

نکته دیگری که باید به توجه داشت این است که همه تکالیف مدرسه اینترنت‌محور نیستند و خیلی از آن‌ها مبتنی بر دفتر و کاغذ هستند‌. از طرفی، این احتمال وجود دارد  که در صورت دسترسی بچه‌ها به اینترنت در اتوبوس، به جای درس، فیلم و سریل تماشا کنند یا اینکه گیم بازی کنند‌.‌

لازم به ذکر است که گوگل نیز طرح مشابهی را در سال ۲۰۱۸ اجرا کرده بود که ظاهرا چندان موفقیت‌آمیز نبود و الان خبری از توسعه آن وجود ندارد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید