آمازون اینترنت ماهواره‌ای خود را برای رقابت با اسپیس ایکس راه‌اندازی می‌کند - تکفارس 
آمازون اینترنت ماهواره‌ای خود را برای رقابت با اسپیس ایکس راه‌اندازی می‌کند - تکفارس 

آمازون اینترنت ماهواره‌ای خود را برای رقابت با اسپیس ایکس راه‌اندازی می‌کند

افشین نوری
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 16:10
آمازون

آمازون قرار است در چند روز آینده تعداد ۳,۲۳۶ میکروماهواره اینترنتی به مدار پایین زمین بفرستد. این شرکت قصد دارد شبکه‌ای از ماهواره‌های اینترنتی در فضا ایجاد بکند و اتصال اینترنتی از طریق ماهواره را در اختیار مشتریان خود قرار بدهد.

این پروژه تحت عنوان “پروژه کوپییر” در حال توسعه است و ماه گذشته آمازون یک قرار چند میلیارد دلاری با سه شرکت دیگر برای مشارکت در این پروژه امضا کرده بود. این سه شرکت عبارتند از Blue Origin متعلق به جف بزوس، United Launch Alliance و Arianespace. ابن بزرگترین قرارداد پرتاب راکت در تاریخ صنعت هوافضاست.

مسلما پروژه اینترنت ماهواره‌ای آمازون رقیب جدی اینترنت ماهواره‌ای شرکت اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک است. در حال حاضر، پروژه اسپیس ایکس متشکل از ۲۰۰۰ ماهواره است که به ۲۵۰ هزار مشترک خدمات می‌دهد. سازمان FCC به این شرکت اجازه داده است که تا ۱۲۰۰۰ ماهواره می‌تواند به مدار زمین ارسال کند.

آمازون

یک کارشناس ارتباطات از موسسه Quilty Analytics گفته است که اینترنت ماهواره‌ای درآمدی بالغ بر ده‌ها میلیارد دلار خواهد داشت و ما انتطار داریم که حداقل دو یا چند نوع اینترنت ماهواره‌ای در آینده شکل بگیرد. این ارتباط ماهواره‌ای، نه‌تنها به سازمان‌ها وشرکت‌ها خدمات خواهد داد بلکه کاربران عادی را نیز پوشش خواهد داد.

طبق آمار، حدود ۳۷ درصد از مردم دنیا هرگز از اینترنت استفاده نکرده‌اند و حالا باید ببینیم که توسعه اینترنت ماهواره‌ای چه کمکی به توسعه اینترنت در کشورهای محروم دنیا خواهد کرد. آمازون نیز به عنوان یک شرکت بزرگ هنوز در ابتدای راه توسعه اینترنت ماهواره‌ای است و باید برای رسیدن به سطح اسپیس ایکس تلاش زیادی بکند.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید