اینتل مشخصات تراشه های رپتور لیک را فاش کرد - تکفارس 
اینتل مشخصات تراشه های رپتور لیک را فاش کرد - تکفارس 
اینتل مشخصات تراشه های رپتور لیک را فاش کرد - تکفارس 

اینتل مشخصات تراشه های رپتور لیک را فاش کرد

مهدی حلوائی
۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - 17:21
اینتل

اینتل دقایقی پیش به‌طور اتفاقی و ناخواسته مشخصات تراشه‌های نسل ۱۳ خود را فاش کرد. این شرکت روز گذشته نیز پشتیبانی یکی از تراشه‌های رپتور لیک (Raptor Lake) از فرکانس ۶ گیگاهرتز را تایید کرده بود.

مطالب مرتبط:

مشخصات تراشه‌های نسل جدید اینتل برای لحظاتی در وب‌سایت رسمی این شرکت در کانادا قرار گرفت و کاربران توییتر نیز بلافاصله تصویری از آن را به ثبت رساندند. بر اساس اطلاعات منتشرشده، تراشه‌ی پرچمدار Core i9-13900K به ۲۴ هسته و ۳۲ رشته مجهز شده و فرکانس بوست آن ۵.۴ گیگاهرتز است. همچنین تراشه‌های Core i7-13700K و Core i5-13600K نیز به‌ترتیب از ۱۴/۱۶ هسته، ۲۰/۲۴ رشته و حداکثر فرکانس ۵.۱/۵.۳ گیگاهرتز بهره می‌برند.

اینتل رپتور لیک

تمامی این اطلاعات با گزارش‌های قبلی، که همچنین به پشتیبانی تراشه‌های Core i9 و Core i7 از فرکانس ۵.۸ گیگاهرتز با استفاده از فناوری Thermal Velocity Boostاشاره داشتند، همخوانی دارد. اینتل مدتی پیش نیز تایید کرده بود که عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای سری رپتور لیک نسبت به سری آلدر لیک (Alder Lake) به‌ترتیب ۱۵ و ۴۱ درصد بهتر است. گفته می‌شود که این تراشه‌ها در رویداد Innovation گوگل در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۵ مهرماه) معرفی خواهند شد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید