اینتل: کارت های آرک A770 و A750 به زودی عرضه خواهند شد - تکفارس 
اینتل: کارت های آرک A770 و A750 به زودی عرضه خواهند شد - تکفارس 
اینتل: کارت های آرک A770 و A750 به زودی عرضه خواهند شد - تکفارس 

اینتل: کارت های آرک A770 و A750 به زودی عرضه خواهند شد

مهدی حلوائی
۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - 18:44
اینتل آرک A770

هرچند که عملکرد کارت گرافیک اقتصادی آرک A380 اینتل چندان رضایت‌بخش نبود اما بسیاری از کاربران منتظر عرضه‌ی کارت‌های پرچمدار سری آرک A770 و A750 این شرکت هستند. حالا دو تن از کارکنان اینتل در مصاحبه با دیجیتال فاندری (Digital Foundry) و PC Games Hardware اعلام کرده‌اند که این کارت‌ها به‌زودی روانه‌ی بازار خواهند شد.

اینتل ادعا می‌کند که کارت آرک A770 در بنچمارک‌های رهگیری پرتو موفق به شکست کارت انویدیا RTX 3060 شده و از این رو عملکرد آن چیزی شبیه به RTX 3060 Ti است. حالا تام پیترسن (Tom Petersen) و رایان شروت (Ryan Shrout) تایید کرده‌اند که آرک A770 در دو نسخه‌ی ۸ و ۱۶ گیگابایتی و آرک A750 نیز تنها در یک نسخه‌ی ۸ گیگابایتی به بازار عرضه می‌شوند.

اینتل آرک A770

بر اساس گزارش‌های قبلی، کارت آرک A380 برای داشتن عملکرد مناسب به فعال‌بودن reBAR نیاز دارد. حالا اینتل تایید کرده است که این موضوع برای کارت A770 نیز صدق می‌کند و از این رو در حال حاضر خرید پرچمدار جدید این شرکت برای سیستم‌‌های قدیمی پیشنهاد نمی‌شود. اینتل همچنین اعلام کرده است که تراشه‌ی گرافیکی ACM-G10 کارت A770 به‌طور بومی از HDMI 2.1 پشتیبانی نمی‌کند.

از ویژگی‌های اصلی کارت‌های A770 و A750 می‌توان به پشتیبانی کامل آن‌ها از فناوری دایرکت استوریج مایکروسافت (Direct Storage) اشاره کرد اما در حال حاضر باید تا عرضه‌ی بازی Forspoken منتظر ماند و دید که این فناوری چه تاثیری در اجرای بازی‌ها خواهد داشت. کارت گرافیک‌های جدید اینتل همچنین از فناوری XeSS پشتیبانی می‌کنند که نرخ فریم بازی‌ها در وضوح ۱۴۴۰ پیکسل را تا دو برابر افزایش می‌دهد.

اینتل آرک A770

در حال حاضر اینتل تاریخ دقیق عرضه‌ی کارت‌های سری آرک A7 را اعلام نکرده اما این شرکت بارها وعده‌ی ارزش بالای این کارت‌ها را داده است. با این وجود، قیمت کارت‌های سری امپر (Ampere) انویدیا رو به کاهش بوده و حالا باید ببینیم که پرچمداران اینتل چه تاثیری را بر بازار کارت‌های گرافیک خواهند گذاشت.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید