هشدار: نسخه دسکتاپ گوگل ترنسلیت حاوی بدافزار رمزارز است - تکفارس 
هشدار: نسخه دسکتاپ گوگل ترنسلیت حاوی بدافزار رمزارز است - تکفارس 
هشدار: نسخه دسکتاپ گوگل ترنسلیت حاوی بدافزار رمزارز است - تکفارس 

هشدار: نسخه دسکتاپ گوگل ترنسلیت حاوی بدافزار رمزارز است

افشین نوری
۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - 10:47
گوگل ترنسلیت

همانطور که می‌دانید اپلیکیشن گوگل ترنسلیت هیچ نسخه رسمی دسکتاپ ندارد، اما نسخه‌های غیررسمی زیادی برای آن وجود دارد که حالا مشخص شده است برخی از آن‌ها حاوی بدافزار رمزارز هستند‌. 

موسسه امنیت سایبری CRP گزارش داده است که موفق به کشف یک بدافزار رمزارز شده است که در داخل برنامه گوگل ترنسلیت مخفی می‌شود و اقدام به سرقت اطلاعات کاربران می‌کند. 

برای مثال، یکی از نسخه‌های دسکتاپ گوگل ترنسلیت که توسط شرکت ترکیه‌ای Nitrokod توسعه یافته است و از سایت‌های محبوبی مثل Softpedia و Uptodown قابل دانلود کردن است حاوی بدافزار مذکور است. بدافزارهای مشابه آن نیز در داخل برنامه‌هایی مثل مایکروسافت ترنسلیت، یوتیوب موزیک، یاندکس و یک برنامه دانلود mp3 یافت شده است. موسسه CRP اکیدا توصیه کرده است که کاربران حتما این برنامه‌های غیررسمی را از روی سیستم خود پاک کنند‌.

نسخه دسکتاپی گوگل ترنسلیت که توسط Nitrokod توسعه یافته است دقیقا مثل اپلیکیشن اصلی کار می‌کند و بنابراین کسی به آن شک نمی‌کند. هدف اصلی بدافزار موجود در این برنامه علاوه بر سرقت اطلاعات کاربران، استفاده از کامپیوتر آن‌ها برای استخرج رمزارز است. 

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که واکنش گوگل نسبت به این گزارش چه خواهد بود و چه اقداماتی برای حذف برنامه‌های حاوی بدافزاز از روی نت انجام خواهد داد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید