ایلان ماسک: تعطیل کردن نیروگاه‌های هسته‌ای کار احمقانه‌ای است - تکفارس 
ایلان ماسک: تعطیل کردن نیروگاه‌های هسته‌ای کار احمقانه‌ای است - تکفارس 
ایلان ماسک: تعطیل کردن نیروگاه‌های هسته‌ای کار احمقانه‌ای است - تکفارس 

ایلان ماسک: تعطیل کردن نیروگاه‌های هسته‌ای کار احمقانه‌ای است

افشین نوری
۷ شهریور ۱۴۰۱ - 18:48
ایلان ماسک

این‌روزها هرچند وجود محصولات مختلف در بازار باعث راحتی زندگی ما شده است اما این موضوع آسیب جدی به محیط زیست زده است و همه منابع طبیعی زمین در حال کم شدن هستند‌. خوشبختانه فعالان محیط زیست اقدامات موثری را در این زمینه انجام داده‌اند و حتی برخی از آن معتقدند که نیروگاه‌های هسته‌ای نیز باید به‌طور کامل بسته شوند‌. اما ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا معتقد است که تعطیل کردن نیروگاه‌های هسته‌ای کار احمقانه و غیرانسانی است. 

ماسک‌ گفته است که ‌کشورها باید برای حفظ امنیت ملی خود باید دانش هسته‌ای را در چشم‌انداز خود داشته باشند و ما نباید این مسایل را با موضوعات محیط‌زیستی خلط کنیم. ‌

در حالیکه به نظر می‌رسد انرژی هسته‌ای یک انرژی پاک و دوستدار محیط زیست است که می‌تواند جایگزین خوبی برای سوخت‌عای فسیلی باشد، اما خیلی از فعالان محیط زیست با آن مخالفند و معتقدند که راکتورهای هسته‌ای باعث گرمایش زمین می‌شوند.

دولت آمریکا از سال ۲۰۱۲ تاکنون تعداد ۱۲ راکتور هسته‌ای را بسته است و طبق گزارش آژانس انرژی اتمی تاکنون ۲۰۳ راکتور در سراسر دنیا با ظرفیت تولید ۹۸ هزار مگاوات برق تعطیل شده‌اند. حالا بحث بر سر این است که آیا این فناوری باید توسعه یابد یا اینکه آن را در یک حد معینی کنترل کرد تا باعث گرمایش زمین نشود.  

به نظر ماسک، ما باید تا زمانی که سایر منابع تامین انرژی مثل انرژی خورشیدی به یک ‌منبع پایدار انرژی تبدیل نشده‌اند، از انرژی هسته‌ای استفاده کنیم. به نظر او، کشورها حتی باید راکتورهای تعطیل شده‌ی خود را باز کنند و هیچ‌ کاری احمقانه‌تر از بستن این راکتورها نیست. 

در حال حاضر، کشور چین با داشتن ۵۴ نیروگاه هسته‌ای و تولید ۵۵.۷۸ میلیون کیلووات برق  از این نیروگاه‌ها در رده دوم دنیا جای دارد، اما از لحاظ توسعه راکتورهای هسته‌ای در جایگاه نخست قرار دارد. سایر کشورها نیز در سال‌های اخیر به سراغ این فناوی رفته‌اند و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت انرژی هسته‌ای در بین ‌کشورهاست.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید