ایلان ماسک در یک قدمی پیروزی؛ مدیر سابق امنیتی توییتر از این شرکت شکایت کرد - تکفارس 
ایلان ماسک در یک قدمی پیروزی؛ مدیر سابق امنیتی توییتر از این شرکت شکایت کرد - تکفارس 
ایلان ماسک در یک قدمی پیروزی؛ مدیر سابق امنیتی توییتر از این شرکت شکایت کرد - تکفارس 

ایلان ماسک در یک قدمی پیروزی؛ مدیر سابق امنیتی توییتر از این شرکت شکایت کرد

افشین نوری
۲ شهریور ۱۴۰۱ - 19:00
ایلان ماسک توییتر

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا به‌تازگی درگیر شکایت توییتر علیه خودش شده است و گفته است تا زمانی که توییتر روش محاسبه تعداد اکانت‌های فیک خود را اعلام نکند اقدام به خرید آن نخواهد کرد. 

ماسک گفته است که توییتر به دنبال محتوای چت‌های او با دوستانش در رابطه با خرید توییتر است و حتی این شرکت تلاش داشته است اکانت‌های بات را بفروشد.  طبق برخی گزارش‌ها، مدیر سابق امنیتی توییتر به نام Peiter Zatko  گفته است که مدیران توییتر منابع کافی برای فهمیدن تعداد اکانت‌های بات خود ندارند‌.

مدیر امنیت توییتر دو سال پیش از این شرکت جدا شد و حالا مشخص شده است که Zatko ماه گذشته شکایتی را علیه توییتر ثبت کرده است و در آنجا توییتر را متهم به عدم داشتن امنیت کافی در برابر آسیب‌پذیری‌ها و اکانت‌های اسپم کرده است. 

به گفته Zatko، توییتر نه‌تنها منابع و امکانات کافی برای دانستن تعداد اکانت‌های اسپم خود ندارد بلکه‌ انگیزه‌ای نیز برای این کار ندارد. 

توییتر ادعا کرده است که تعداد اکانت‌های اسپم شبکه اجتماعی‌اش کمتر از ۵ درصد است و این در حالیست که ماسک معتقد است تعداد اکانت‌های بات‌ توییتر حداقل ۲۰ درصد است. همه این ادعاها قرار است در دادگاهی که روز ۱۷ اکتبر برگزار خواهد شد بررسی شوند. 

هنوز Zatko واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده است اما سخنگوی توییتر گفته است که Zatko به خاطر مدیریت ضعیف‌اش از توییتر اخراج شده است. در همین راستا، ماسک از جک دورسی مدیرعامل سابق توییتر درخواست اسنادی را کرده است تا شاید به کمک آن‌ها در دادگاه نوفق شود. دورسی معتقد است که الگوریتم‌های توییتر باید شفاف باشند و کاربران باید به این اطلاعات دسترسی داشته باشند. 

ماسک هم‌اکنون با در اختیار داشان ۹.۴ درصد از سهام توییتر بزرگترین سهامدار این شرکت است و باید منتظر بمانیم و ببینیم نتیجه دادگاه چه می‌شود. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید