طراحی و مشخصات ساعت هوشمند اپل واچ پرو‌ فاش شد - تکفارس 
طراحی و مشخصات ساعت هوشمند اپل واچ پرو‌ فاش شد - تکفارس 
طراحی و مشخصات ساعت هوشمند اپل واچ پرو‌ فاش شد - تکفارس 

طراحی و مشخصات ساعت هوشمند اپل واچ پرو‌ فاش شد

افشین نوری
۳ مرداد ۱۴۰۱ - 08:56
اپل واچ 8

اپل قصد دارد در ماه‌های آینده محصولات مختلفی را معرفی کند که از آن جمله می‌توان به سری آیفون ۱۴، مک پروهای جدید با تراشه M2 و اپل واچ سری ۸ اشاره کرد. امروز مارک گورمان تحلیلگر بلومبرگ اطلاعات جدیدی را درباره اپل واچ پرو‌ منتشر کرده است. 

این ساعت هوشمند ظاهرا برای ورزشکاران ارائه خواهد شد و دارای یک نمایشگر ۲ اینچی خواهد بود که بزرگتر از نمایشگر ۱.۹ اینچی اپل واچ ۸ خواهد بود. بزرگتر بودن نمایشگر اپل واچ پرو باعث خواهد شد تا امکان نمایش اطلاعات بیشتر در آن فراهم بشود. 

اپل واچ‌ پرو همچنین دارای باتری بزرگتری نسبت به اپل واچ‌ ۸ خواهد بود که این ویژگی، آن را برای انجام فعالیت‌های ورزشی مناسب خواهد کرد. بدنه این ساعت احتمالا از جنس فلز و نمایشگر آن در برابر ضربه مقاوم خواهد بود. 

گورمان گفته است که اپل واچ سری ۸ و واچ پرو احتمالا از یک حرارت‌سنج استفاده خواهند کرد که قادر به تشخیص تب خواهد بود. این دو مدل همچنین به تراشه جدید S8 مجهز خواهند بود که تفاوت چندانی با تراشه S7 نخواهد داشت. 

کوالکام اخیرا از تراشه‌های جدیدی با فناوری ۴ نانومتری رونمایی کرده است که قرار است در ساعت‌عای هوشمند اندرویدی مورد استفاده قرار بگیرند و گفته است که این تراشه‌ها باعث بهتر شدن عملکرد این ساعت نسبت به ساعت‌های اپل خواهند شد. 

گورمان گفته است که ساعت اپل واچ‌ با داشتن باتری بزرگتر  قادر خواهد بود چند روز دوام بیاورد. این ساعت احتمالا دارای یک‌ حالت کم‌مصرف نیز برای اپلیکیشن‌ها خواهد بود که باعث کاهش مصرف باتری توسط اپلیکیشن‌ها خواهد شد. سامسونگ هم ظاهرا می‌خواهد یک مدل پرو با عمر باتری بیشتر معرفی کند.  

گورمان معتقد است که اپل واچ پرو از نظر سایز بزرگتر از مدل استاندارد خواهد بود و شاید فقط عده کمی از مشتریان به این مدل گرایش پیدا کنند. به گفته این تحلیلگر، اپل واچ پرو هرچند دارای بازطراحی اساسی خواهد بود اما بعید است که از طراحی دایره‌ای به جای طراحی مستطیلی استفاده کند. این ساعت احتمالا لبه‌های انحنادار خواهد داشت و بدنه آن از جنس تیتانیوم بادوام ‌خواهد بود. 

از نظر قیمتی هم اپل واچ ‌پرو احتمالا کمی گران‌تر خواهد بود و قیمت آن ممکن است از ۹۰۰ الی ۹۹۹ دلار شروع شود. در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم اپل در نهایت این ساعت را با چه مشخصاتی معرفی کند. این ساعت قرار است به همراه سری آیفون ۱۴ پاییز امسال معرفی بشود. 

نظر شما درباره این ساعت چیست؟

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید