پتنت جدید اپل به یک اپل واچ با سنسور اثرانگشت اشاره دارد - تکفارس 
پتنت جدید اپل به یک اپل واچ با سنسور اثرانگشت اشاره دارد - تکفارس 

پتنت جدید اپل به یک اپل واچ با سنسور اثرانگشت اشاره دارد

افشین نوری
۱۶ تیر ۱۴۰۱ - 16:18
اپل واچ

اپل یکی از شرکت‌هایی است که در معرفی فناوری‌های جدید خیلی کند عمل می‌کند و به‌عنوان یک‌ قانون کلی می‌توان گفت که این شرکت معمولا بعد از آنکه یک فناوری جدید روی ۳ نسل از گوشی‌های اندرویدی عرضه ‌شد شروع به معرفی آن روی آیفون می‌کند.

با این حال، فناوری سنسور اثرانگشت یکی از قابلیت‌هایی است که‌ تاکنون روی ساعت‌های هوشمند کمتر ارائه شده است و شاید اپل بخواهد که زودتر از سایر شرکت‌ها این فناوری را روی ساعت‌عای اپل واچ خود ارائه کند‌.

اپل به‌تازگی پتنتی در این‌باره به ثبت رسانده است که‌ اشاره به استفاده از یک سنسور اثرانگشت در ساعت اپل واچ دارد. در این پتنت‌ دیده می‌شود که حسگر  اثرانگشت، در کنار تاج چرخان ساعت هوشمند قرار گرفته است که ‌این موضوع سوالات زیادی را به ذهن متبادر می‌کند.

سوال اول می‌تواند این باشد که‌ چرا اپل نخواسته است این سنسور را با دکمه‌های موجود یکپارچه‌سازی کند تا فضای کافی در داخل ساعت داشته باشد. پاسخ این سوال شاید این باشد که اپل ظاهرا قصد دارد که اپل واچ‌های بعدی خود را مجهز به یک دکمه اختصاصی دوم بکند.

سوال دوم این است که چرا اپل نمی‌خواهد از یک سنسور اثرانگشت در زیر نمایشگر ساعت استفاده کند؟ پاسخ این سوال شاید راحت‌تر باشد، چراکه شرکتی مثل سامسونگ سال‌هاست در حال تجربه کردن این نوع فناوری است و تاکنون به مشکلات زیادی در این زمینه برخورد کرده است. بنابراین اپل نمی‌خواهد که درگیر این ‌مشکلات شود و ترجیح‌ می‌دهد که روش سرراست‌تری را اتخاذ کند. ‌

اپل تاکنون پتنت‌های زیادی را برای ساعت‌های اپل واچ خود به ثبت رسانده است اما اکثر آن‌ها را اجرایی نکرده است. بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم ‌این شرکت چه فکرهایی در سر دارد. 

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.