واتساپ نسبت به نصب نسخه های فیک این پیام رسان هشدار داد - تکفارس 
واتساپ نسبت به نصب نسخه های فیک این پیام رسان هشدار داد - تکفارس 
واتساپ نسبت به نصب نسخه های فیک این پیام رسان هشدار داد - تکفارس 

واتساپ نسبت به نصب نسخه های فیک این پیام رسان هشدار داد

افشین نوری
۲۳ تیر ۱۴۰۱ - 08:03
واتساپ

ویل کاتکارت (Will Cathcart) مدیر اجرایی ارشد واتساپ با انتشار پستی در توییتر هشدار داد که کاربران مراقب نسخه‌های فیک واتساپ باشند و سعی کنند آن‌ها را روی دستگاه خود نصب نکنند‌. واتساپ به خاطر اینکه کاربران زیادی که در سراسر دنیا دارد همواره مورد توجه هکرها بوده است. 

کاتکارت گفته است که تیم امنیتی واتساپ موفق به کشف بدافزارهایی شده‌اند که بسیار شبیه به واتساپ هستند و می‌توانند موجب فریب کاربران شوند. این اپلیکیشن‌ها در خارج از پلی استور پیدا شده‌اند و شامل موارد زیادی می‌شوند‌.

بنابراین لازم است که کاربران نسبت به دانلود نسخه‌های فیک یا تغییریافته واتساپ حساس باشند و بدانند که این نسخه‌ها از نظر امنیتی بسیار خطرناک هستند‌. به گفته کاتکارت، تیم امنیتی واتساپ به‌تازگی متوجه اپلیکیشن بدافزاری به نام Hey WhatsApp شده‌اند که توسط فردی به نام HeyMods توسعه یافته است.  

این فرد گفته است که اپلیکیشن مذکور قابلیت‌های بیشتری نسبت به نسحه اصلی در اختیار کاربران قرار می‌دهد اما واقعیت این است که این اپلیکیشن صرفا ابزاری برای سرقت اطلاعات کاربران است. واتساپ اطلاعات این بدافزار را در اختیار گوگل گذاشته است تا با آن مقابله کند. البته گوگل سعی کرده است نسخه‌های فیک واتساپ را از پلی استور حذف کند، اما این نسخه‌ها همچنان خارج از پلی استور وجود دارند. 

کاتکارت گفته است که قابلیت گوکل پلی پروتکت قادر به شناسایی نسخه‌های فیک واتساپ و حذف آن‌هاست و از گوگل خواسته است که در این راه به واتساپ کمک کند‌.

واتساپ در ماه فوریه امسال اعلام کرد تعداد کاربران‌اش از مرز ۲ میلیارد نفر عبور کرده است. این حجم عظیم کاربر قطعا هکرها را ترغیب به فریب و سرقت اطلاعات کاربران خواهد کرد و توصیه می‌شود که فقط نسخه‌ اصل واتساپ از گوگل پلی استور دانلود و نصب شود.

منبع: Gizchina

‌ 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید