اسکرین‌شات گرفتن از پروفایل افراد در واتساپ غیرممکن شد - تکفارس 
اسکرین‌شات گرفتن از پروفایل افراد در واتساپ غیرممکن شد - تکفارس 
اسکرین‌شات گرفتن از پروفایل افراد در واتساپ غیرممکن شد - تکفارس 

اسکرین‌شات گرفتن از پروفایل افراد در واتساپ غیرممکن شد

محمدامین حیدری
۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - 20:02
اسکرین‌شات گرفتن از عکس پروفایل

براساس انتشار آپدیت‌های اخیر واتساپ برای اندروید، این پیام‌رسان محبوب برای حفظ حریم خصوصی کاربران خود، اسکرین‌شات گرفتن از عکس پروفایل دیگران را مسدود کرده است.

به گزارش وب‌سایت Android Police، انتشار آپدیت‌های جدید واتساپ برای کاربران اندرویدی موجب شده است که آنها در هنگام گرفتن اسکرین‌شات از عکس پروفایل مخاطبان خود، با یک خطا در این پیام‌رسان مواجه شوند. وب‌سایت نام‌برده با بررسی این موضوع اظهار داشته که پیش از عکس‌برداری، هشداری از سوی واتساپ دریافت نکرده اما در زمان گرفتن اسکرین‌شات از عکس پروفایل دیگران با یک صفحه سیاه مواجه شده است.

متاسفانه راهی برای جلوگیری از بروز محدودیت مذکور وجود ندارد زیرا آن از مدت‌ها قبل درحال توسعه بوده است. ممکن است با افزوده‌شدن این ویژگی به نسخه پایدار اپلیکیشن واتساپ، یک پیام هشدار پیش از گرفتن اسکرین‌شات به کاربران نشان داده شود.

اگرچه واتساپ با ایجاد این تغییر، امنیت حریم خصوصی کاربران را افزایش داده است اما شما همچنان می‌توانید با رفتن به پیش‌نمایش پروفایل هر مخاطب، از عکس پروفایل آنها با ابعاد کوچک‌تر اسکرین‌شات تهیه کنید.

بررسی‌های دیگر Android Police نشان می‌دهند که ظاهرا واتساپ اجازه ثبت اسکرین‌شات از عکس‌های پروفایل را به کاربران هیچ‌ یک از نسخه‌های اپلیکیشن خود نداده است؛ بنابراین فرقی نمی‌کند که شما چه نسخه‌ای از این پیام‌رسان را استفاده می‌کنید زیرا این محدودیت به‌صورت سراسری و از طریق سرور‌های آن اعمال شده است.

متا با اجازه ندادن به کاربران برای گرفتن اسکرین‌شات از عکس‌های پروفایل، احتمالاً قصد دارد از جعل هویت و سایر خطرهای مربوط به حریم خصوصی جلوگیری کند. این ویژگی درحالی به واتساپ افزوده شده است که سایر پیام‌رسان‌های چند پلتفرمی مانند تلگرام و سگینال از آن محروم هستند.

شایان ذکر است که شما می‌توانید با مراجعه به بخش حریم خصوصی در تنظیمات واتساپ، مشخص کنید چه کسانی بتوانند عکس پروفایل شما را مشاهده کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید