پتنت جدید اپل به قابلیت استفاده از آیفون در زیر باران اشاره دارد - تکفارس 
پتنت جدید اپل به قابلیت استفاده از آیفون در زیر باران اشاره دارد - تکفارس 
پتنت جدید اپل به قابلیت استفاده از آیفون در زیر باران اشاره دارد - تکفارس 

پتنت جدید اپل به قابلیت استفاده از آیفون در زیر باران اشاره دارد

افشین نوری
۱۴ تیر ۱۴۰۱ - 10:01
اپل

اپل به‌تازگی پتنتی را به ثبت رسانده است که استفاده از آیفون در یک هوای بارانی را راحت‌تر خواهد کرد. این پتنت با عنوان “استفاده از یک دستگاه الکترونیکی در شرایط مرطوب” به ثبت رسیده و ممکن است به‌زودی در گوشی‌های آیفون ارائه شود. 

گوشی‌های آیفون هرچند ممکن‌است قادر به تحمل رطوبت باشند اما شما نمی‌توانید در شرایط بارانی که نمایشگر گوشی خیس می‌شود روی آن عمل تایپ کردن انجام دهید یا وقتی که انگشتان‌تان تر است نمی‌توانید با نمایشگر گوشی کار کنید.

طبق این پتنت، نمایشگر آیفون خواهد توانست خود را با شرایط رطوبت موجود سازگار کند تا در شرایط مختلفی مثل بارش باران یا زیر آب قادر به شناسایی انگشتان تر شما باشد. به این ترتیب، شما با کمک این فناوری قادر به تایپ کردن در زیر باران یا زیر آب خواهید بود و ‌‌هیچ نگرانی از بابت اشتباه تایپ کردن نخواهید داشت.  

اپل

در این فناوری، برای اینکه شما بتوانید در زیر باران کلمات را درست تایپ کنید، برخی دکمه‌ها‌ بزرگتر خواهند شد یا اینکه از سایر دکمه‌ها دورتر خواهند شد تا دقت تایپ شما افزایش یابد. 

از طرف دیگر، نمایشگر آیفون برای سازگاری با شرایط بارانی سعی خواهد کرد تا تبدیل به یک صفحه‌‌نمایش حساس به فشار شود و مانع از تاثیر برخورد قطرات باران در هنگام تایپ کردن شود. اپل با تنظیم یک آستانه مشخص برای فشار انگشت، فشار ناشی از برخورد قطرات باران را حذف خواهد کرد. 

طبق پتنت اپل، شما در تنظیمات آیفون گزینه‌های مختلفی مثل «خشک»، «تر» و «زیر آب» خواهید داشت و بسته به شرایط موجود می‌توانید هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید. نکته جالب اینکه، در هر کدام از این حالت‌ها، برخی قابلیت‌های رابط کاریری گوشی فعال و غیرفعال خواهند شد. مثلا شما در حالت تر، برخی المان‌های رابط کاربری گوشی را مشاهده نخواهید کرد.

از طرف دیگر، این قابلیت آیفون در شرایطی که زیر آب هستید عمق آب را به شما نمایش خواهد داد تا بیشتر از آستانه تحمل گوشی پایین‌تر نروید. 

در هر حال، به نظر می‌رسد این پتنت می‌تواند در شرایط بارانی و زیر آب بسیار مفید باشد و باید منتظر بمانیم و ببینیم اپل سرانجام چه زمانی آن را ارائه می‌کند.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید