گزارش: حدود ۳ میلیارد نفر در دنیا دسترسی به اینترنت ندارند - تکفارس 
گزارش: حدود ۳ میلیارد نفر در دنیا دسترسی به اینترنت ندارند - تکفارس 
گزارش: حدود ۳ میلیارد نفر در دنیا دسترسی به اینترنت ندارند - تکفارس 

گزارش: حدود ۳ میلیارد نفر در دنیا دسترسی به اینترنت ندارند

افشین نوری
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - 17:25
اینترنت

مرکز ملی توسعه دانش چین به‌تازگی گزارش جدیدی درباره وضعیت اینترنت در دنیا منتشر کرده است که‌ براساس آن، در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۸ درصد از مردم دنیا که چیزی حدود ۲.۹ میلیارد نفر می‌شوند دسترسی به اینترنت نداشته‌اند. 

براساس این گزارش، ۹۶ درصد افرادی که دسترسی به اینترنت ندارند، در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند. همچنین میزان دسترسی به اینترنت در مناطق شهری دنیا حدود ۷۵.۶ درصد و در مناطق روستایی حدود ۳۸.۸ درصد است. ‌

در این گزارش آمده است که دلایل مختلفی برای عدم توسعه اینترنت در مناطق مختلف دنیا وجود دارد که مهمترین آن هزینه بالای اینترنت در مقایسه با درآمد افراد است که باعث می‌شود این افراد نتوانند بخشی از درآمد خود را به داشتن سرویس اینترنت اختصاص دهند. 

با این‌حال، گزارش مرکز ملی توسعه دانش چین گفته است علیرغم این محدودیت‌ها، میزان دسترسی به اینترنت در دهه جدید حدود ۱۵.۹ برابر بیشتر از دهه قبل است و این رشد در سایه پیشرفت فناوری‌های دیجیتال و توسعه زیرساخت‌های مرتبط با شبکه اینترنت امکان‌پذیر شده است.

اقتصاد صنعت دیجیتال خوشبختانه در طول چند سال گذشته رو به رشد بوده است و در جریان شیوع کرونا نقش این صنعت در پشتیبانی از سرویس‌های دیجیتال بسیار حائزاهمیت بود. رشد این صنعت در کشورهای در حال توسعه در سال گذشته حدود ۳.۰۸ درصد و در کشورهای توسعه‌یافته ۲.۲۹ درصد بوده است هر دوی ان‌ها قابل‌توجه هستند. حجم تجارت دیجیتال هم رشد خوبی را تجربه کرده است و از ۱.۲ تریلیون دلار در سال ۲۰۰۵ به ۳.۱ تریلیون دلار در سال گذشته رسیده است. 

طبق گزارش مذکور، انتظار می‌رود در سا‌ل‌های آینده ربات‌های هوشمند جایگزین نیروی کار انسانی در کارهای مکانیکی و تکراری شوند که این موضوع باعث حذف موقعیت‌های شغلی بسیار زیادی در آینده‌ خواهد شد. طبق پیش‌بینی‌ها، ربات‌ها تا سال ۲۰۲۵ حدود ۸۵ میلیون موقعیت شغلی را اشغال خواهند کرد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید