تعداد مشترکین شبکه ۵G در سال ۲۰۲۷ به ۴.۳۹ میلیارد نفر خواهد رسید - تکفارس 
تعداد مشترکین شبکه ۵G در سال ۲۰۲۷ به ۴.۳۹ میلیارد نفر خواهد رسید - تکفارس 

تعداد مشترکین شبکه ۵G در سال ۲۰۲۷ به ۴.۳۹ میلیارد نفر خواهد رسید

افشین نوری
۹ فروردین ۱۴۰۱ - 18:58
شبکه اینترنت 5G

وب‌سایت Stockapps در جدیدترین گزارش خود پیش‌بینی کرده است که تعداد مشترکین شبکه ۵G تا سال ۲۰۲۷ به ۴.۳۸۹ میلیارد نفر برسد. آسیای شمال شرقی با بیش از ۱ میلیارد مشترک بیشترین مشترکین را خواهد داشت و اروپای مرکزی و شرقی با ۲۳۰ میلیون مشترک رکورد خواهد زد.

فناوری ۵G روزبه‌روز در حال توسعه است و ما به‌زودی شاهد استفاده‌ی گسترده از این فناوری در تکنولوژی اینترنت اشیا و سایر صنایع پیشرفته خواهیم بود. این فناوری سرعت‌های دانلود بسیاری بالایی دارد و تاخیرهای آن بسیار ناچیز است.

 طبق گزارش Stockapps در پنج سال آینده آسیای جنوب شرقی و هند به‌ترتیب ۵۶۱ و ۵۰۰ میلیون مشترک ۵G خواهد داشت.

شبکه 5G

همچنین، آسیای شمال شرق به پیشتازی خود در این حوزه ادامه خواهد داد و در سال ۲۰۲۷ بیش از ۱.۶ میلیارد مشترک شبکه ۵G خواهد داشت. آمریکا لاتین در حال حاضر با داشتن ۱.۳ میلیون مشترک ۵G. سریع‌ترین رشد را در بین مناطق دنیا داشته است و برآورد میشود تا سال ۲۰۲۷ حدود ۳۰۰ میلیون مشترک داشته باشد. رشد خاورمیانه و آفریقا نیز چشمگیر بوده و انتظار می‌رود از ۱.۴۶ میلیون مشترک در سال ۲۰۲۲ به ۳۱۰ میلیون مشترک در سال ۲۰۲۷ برسد.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که آینده این فناوری به کدام سمت‌وسو خواهد رفت و آیا کشور ما ایران نیز می‌تواند قدم‌های موثری در این زمینه بردارد یا خیر.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید