گوگل کولاک کرد؛ ارائه اینترنت خانگی ۲۰ گیگابیت بر ثانیه برای اولین بار - تکفارس 
گوگل کولاک کرد؛ ارائه اینترنت خانگی ۲۰ گیگابیت بر ثانیه برای اولین بار - تکفارس 
گوگل کولاک کرد؛ ارائه اینترنت خانگی ۲۰ گیگابیت بر ثانیه برای اولین بار - تکفارس 

گوگل کولاک کرد؛ ارائه اینترنت خانگی ۲۰ گیگابیت بر ثانیه برای اولین بار

افشین نوری
۲۵ آذر ۱۴۰۲ - 10:38
گوگل اینترنت

گوگل به‌عنوان یکی از شرکت‌های مطرح در حوزه فناوری که قبلا بسته‌های اینترنت ۵ و ۸ گیگابیت بر ثانیه را ارائه کرده بود، حالا سرویس ۲۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای خود را معرفی کرده است.

گوگل گفته کرد که کاربران می‌توانند با پرداخت ۲۵۰ دلار در ماه به این سرویس دسترسی پیدا کنند. این سرویس از سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ عرضه می شود.

گوگل اینترنت

سرویس اینترنت جدید گوگل با همکاری آزمایشگاه GFiber ارائه شده و ابتدا قرار است در کانزاس‌، کارولینای شمالی، آریزونا و آیووا در اختیار کاربران قرا ر بگیرد. گوگل این پروژه را هم‌زمان با ارتقای زیرساخت‌های خود در بخش شبکه‌های نوری ۲۵G نوکیا انجام می‌دهد.

طرح اینترنت پرسرعت گوگل برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ با قیمت ۷۰ دلار ارائه شد. سپس طرح اینترنت ۵ گیگابیتی در اکتبر امسال با قیمت ۱۲۵دلار و سرویس‌ ۸ گیگابیتی با قیمت ۱۵۰ دلار در ماه عرضه شدند.

گوگل گفته است که با معرفی سرویس ۲۰ گیگابیت بر ثانیه‌ قصد دارد اتصال چندگیگابیتی هم‌زمان در چندین لایه را با استفاده از سخت‌افزار وای‌فای ۷ امکان‌پذیر سازد.

گفتنی است در طی دو سال اخیر، فناوری وای‌فای ۶ به عنوان استاندارد گوشی‌های هوشمند و روترها مورد استفاده قرار گرفته است. با این وجود، به‌نظر می‌رسد که حالا دوران وای‌فای ۶ رو به پایان است و وای‌فای ۷ به‌زودی جایگزین این فناوری خواهد شد. در حال حاضر شرکت‌هایی مانند کوالکام و مدیاتک محصولات بی‌سیم مجهز به وای‌فای ۷ خود را به بازار عرضه کرده‌اند اما این فناوری هنوز تا تبدیل‌شدن به استاندارد بازار فاصله‌ی زیادی دارد.

بر اساس برخی گزارش‌ها، هنوز بسیاری از شرکت‌های بزرگ نسبت به میزان استقبال از وای‌فای ۷ شک و تردید دارند و بر این باورند که تولید انبوه محصولاتی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند، در بهترین حالت در سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. همچنین گفته می‌شود که جایگزینی وای‌فای ۶ با این فناوری حداقل تا سال ۲۰۲۵ یا شاید ۲۰۲۶ میلادی به‌طول خواهد انجامید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید