اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک به گوشی‌های موبایل می‌آید - تکفارس 
اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک به گوشی‌های موبایل می‌آید - تکفارس 
اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک به گوشی‌های موبایل می‌آید - تکفارس 

اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک به گوشی‌های موبایل می‌آید

افشین نوری
۲۴ آذر ۱۴۰۲ - 11:15
اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک

اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک به‌زودی از راه می‌رسد. اسپیس ایکس تائیدیه کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) را برای انجام آزمایشات سیستم Direct-To-Cell استارلینک دریافت کرد.

FCC روز پنجشنبه به اسپیس ایکس یک مجوز شش ماهه برای انجام این آزمایش‌ها اعطا کرد که قرار است با همکاری T-Mobile انجام شود. این آزمایش‌ها شامل ارسال سیگنال‌هایی بین ماهواره‌های استارلینک در مدار زمین و گوشی‌های همراه معمولی در روی زمین می‌شود. قرار است در این مرحله، از حدود ۲۰۰۰ دستگاه آزمایشی و ۸۴۰ ماهواره استفاده شود.

هدف اسپیس ایکس، ارائه اتصال ماهواره‌ای قابل‌اعتماد در مناطقی است که دسترسی به اینترنت وجود ندارد و در نتیجه دیگری نیازی به تجهیزات اینترنت سنتی در این مناطق نخواهد بود.

اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک

البته آزمایش های اسپیس ایکس ممکن است باعث بروز اختلالاتی در سیگنال‌های رادیویی شود و به همین‌خاطر برخی اپراتورها از جمله AT&T،Dish Network و Globalstar از این بابت اظهار نگرانی‌ کرده‌اند. با این‌حال، اسپیس‌ایکس با رد این ادعاها گفته است که سیستم ماهواره‌ای استارلینک بدون ایجاد هیج مشکلی برای سیگنال‌های رادیویی، به نفع مصرف‌کنندگان خواهد بود.

اسپیس ایکس قصد دارد سیستم اتصال ماهواره‌ای گوشی موبایل را در قالب ارسال پیام، سال ۲۰۲۴ برای T-Mobile و سایر اپراتورها از جمله Rogers در کانادا ارائه کند. قابلیت ارسال داده‌های صوتی و دیتا نیز برای سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است.

استارلبنک با چند اپراتور دیگر در سراسر جهان نیز مذاکراتی داشته است، از جمله Optus در استرالیا، KDDI در ژاپن، One NZ در نیوزیلند و Salt در سوئیس. اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اخیرا سرعت دانلود فوق‌العاده‌ای را در آلمان به ثبت رسانده است.

این شبکه اینترنتی که متشکل از صدها ماهواره در مدار پایین زمین است، به عنوان اولین اینترنت ماهواره‌ای تجاری جهان توانسته میلیون‌ها کاربر را جذب خود کند و همین موضوع باعث شده تا سرعت آن در برخی مناطق که با تقاضایی بالایی روبروست از جمله چند ناحیه آمریکا کاهش یابد. با این حال، استارلینک توانسته پتانسل خود را در مواردی به رخ بکشد و تست‌های امروز نیز این موضوع را نشان می‌دهند.

نظر شما درباره ارائه اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک برای گوشی‌های موبایل چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید