تعداد کاربران ماهانه یوتیوب شورتس از مرز ۱.۵ میلیارد نفر گذشت - تکفارس 
تعداد کاربران ماهانه یوتیوب شورتس از مرز ۱.۵ میلیارد نفر گذشت - تکفارس 
تعداد کاربران ماهانه یوتیوب شورتس از مرز ۱.۵ میلیارد نفر گذشت - تکفارس 

تعداد کاربران ماهانه یوتیوب شورتس از مرز ۱.۵ میلیارد نفر گذشت

افشین نوری
۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - 08:17
یوتیوب شورتس

در سال‌های اخیر، ویدیوهای کوتاه طرفداران زیادی در بین کاربران پیدا کرده‌اند و تیک تاک توانسته با ارائه قابلیت‌های خوب توانسته مخاطبان زیادی را جذب خود کند و تبدیل به محبوب‌ترین پلتفرم ویدیوی کوتاه در دنیا شود‌‌. گوگل نیز برای رقابت با تیک تاک، سرویس شورتس را دو سال پیش ارائه کرد که حالا تعداد کاربران ماهانه آن از مرز ۱.۵ میلیارد نفر گذشته است. 

تیک تاک در ماه سپتامبر سال گذشته اعلام کرد که تعداد کاربران ماهانه این پلتفرم از مرز ۱ میلیارد نفر عبور کرده است. هرچند این شرکت بعد از گذشت یکسال هیچ آماری از تعداد کاربران فعال خود ارائه نکرده است اما مطمئنا این آمار افزایش یافته است و احتمالا به مرز ۱.۵ میلیارد نفر نزدیک شده است. اگر این پیش‌بینی درست باشد، رقابت تیک تاک و شورتس بسیار نزدیک و نفس‌گیر خواهد بود و این موضوع نشان می‌دهد که شورتش چه اندازه موفق بوده است. 

یوتیوب گفته است که سرویس شورتس این قابلیت را دارد که بازدیدکنندگان ویدیوهای کوتاه را به سمت فرمت بلند این ویدیوها در کانال خالقان محتوا هدایت کند. از طرف دیگر، خود یوتیوب نیز در بخش ویدیوهای بلند تقریبا بی‌رقیب است و حالا گوگل توانسته در هر دو بخش ویدیوهای کوتاه و بلند موفقیت عظیمی کسب کند. 

نایب‌رئیس یوتیوب آمریکا گفته است که ویدیوهای بلند همچنان بهترین روش برای تعامل خالقان محتوا با مخاطبان‌شان است و باعث استمرار روابط آن‌ها در بلندمدت می‌شود. از طرف دیگر، ویدیوهای کوتاه نیز فرصتی در اختیار خالقان محتوا قرار می‌دهد تا مخاطبان جدیدتری را جذب خود کنند. 

در هرحال، باید منتظر بمانیم و ببینیم تیک تاک چه آمار جدیدی از تعداد کاربران خود ارائه می‌کند و رقابت این پلتفرم با شورتس تا چه اندازه تنگاتنگ خواهد بود.

نظر شما درباره رقابت این دو پلتفرم محبوب چیست؟

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید