ایلان ماسک: سال ۲۰۰۸ برای من مثل یک کابوس گذشت - تکفارس 
ایلان ماسک: سال ۲۰۰۸ برای من مثل یک کابوس گذشت - تکفارس 
ایلان ماسک: سال ۲۰۰۸ برای من مثل یک کابوس گذشت - تکفارس 

ایلان ماسک: سال ۲۰۰۸ برای من مثل یک کابوس گذشت

افشین نوری
۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - 16:35
ایلان ماسک

ایلان ماسک طی مصاحبه‌ای که‌ با Tesla Owners Club انجام داده گفته است که او در ابتدا نمی‌خواسته مدیرعامل تسلا بشود، بلکه قرار بود مسئول بخش محصولات این شرکت باشد. 

ماسک در مصاحبه خود گفته است که دلیل اینکه او خودروهای الکتریکی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرد تخصص او در زمینه باتری‌ها بوده بطوریکه او قبلا تحقیقاتی را در این زمینه در دانشگاه استنفورد انجام داده بود. 

او در ادامه گفت که سال ۲۰۰۸ برای او مثل یک کابوس گذشت، چراکه از یک طرف نتوانسته بود پرتاب‌های اسپس ایکس را با موفقیت انجام دهد و از طرف دیگر  در مورد تسلا با مشکلات مالی زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کرد.

ماسک در توضیح سال‌های اول راه‌اندازی تسلا گفت که چند سال‌ اول مدیریت این شرکت برای او واقعا سخت گذشت و او نمی‌تواند آن سال‌ها را فراموش کند. ماسک از اواسط سال ۲۰۰۷ به لحاظ فنی مدیرعامل تسلا بود، اما رسما اواخر سال ۲۰۰۸ به‌عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب شد. 

به‌گفته ماسک، در سال ۲۰۰۸ سومین پرتاب اسپیس ایکس شکست خورده بود و همه پولی که او صرف این کار کرده بود از بین رفته بود و هیچ‌ نتیجه ملموسی نیز به دست نیامده بود. از طرف دیگر، او در زندگی شخصی‌اش نیز شکست خورده بود و از زن سابقش جدا شده بود. همزمان شرکت تسلا نیز در همان سال مشکلات مالی زیادی داشت و تولید خودروهای برقی این شرکت به خوبی پیش نمی‌رفت. ضمن اینکه در سال ۲۰۰۸ اقتصاد جهانی با بحران بی‌سابقه‌ای مواجه شده بود. همه این‌ اتفاقات دست به دست هم داده‌ بودند تا سال کابوس‌واری را برای ماسک رقم بزنند. 

‌ماسک در ادامه مصاحبه‌اش گفت که او از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ تقریبا با ورشکستگی دست‌وپنجه نرم می‌کرد و حتی مجبور شد ۴۰ میلیون دلار از راه فروش پی‌پل مجددا در تسلا و اسپیس ایکس سرمایه‌گذاری کند. ‌

او در آخر گفت که خوشبختانه پرتاب چهارم راکت اسپیس ایکس موفقیت‌آمیز بود و این موضوع باعث شد تا این شرکت دوباره سروسامان بگیرد. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید