توییتر سرانجام اجازه دسترسی به داده های خود را به ایلان ماسک می دهد - تکفارس 
توییتر سرانجام اجازه دسترسی به داده های خود را به ایلان ماسک می دهد - تکفارس 
توییتر سرانجام اجازه دسترسی به داده های خود را به ایلان ماسک می دهد - تکفارس 

توییتر سرانجام اجازه دسترسی به داده های خود را به ایلان ماسک می دهد

افشین نوری
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - 09:24
ایلان ماسک

ایلان ماسک در هفته‌های گذشته جنجال زیادی بر سر تعداد کاربران جعلی توییتر به راه انداخته است و ادعا کرده است که تعداد کاربران غیرواقعی این شبکه اجتماعی بیش از ۲۰ درصد است. حالا توییتر قصد دارد برای اثبات ادعای خود که گفته است تعداد این اکانت‌ها کمتر از ۵ درصد است اجازه دسترسی به داده‌های خود را به ماسک بدهد‌.

واشنگتن پست گزارش داده است که توییتر می‌خواهد دسترسی به firehose API خود را که حاوی همه توییت‌های پست شده در این شبکه اجتماعی است به ماسک بدهد. 

ماسک با خرید ۹.۲ درصد از سهام توییتر هم‌اکنون بزرگترین سهامدار این شرکت است و می‌خواهد آن را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار تصاحب کند. اما اگر تعداد اکانت‌های فیک توییتر بیش از آن‌چیزی باشد که مدیران توییتر ادعا کرده‌اند قیمت خرید آن به‌شدت کاهش خواهد یافت. به همین‌خاطر ماسک از توییتر درخواست کرده است که ادعای خود ثابت کند. او گفته است که تا زمان روشن شدن این موضوع، پروسه خرید توییتر را متوقف خواهد کرد

طبق یک سند سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا که روز دوشنبه منتشر شد، ماسک توییتر را متهم به مخفی‌کاری و عدم ارائه اطلاعات درست کرده است و این موضوع می‌تواند فرایند خرید توییتر را تحت تاثیر قرار دهد و‌ حتی منجر به لغو آن شود. 

بد نیست بدانید که firehose API توییتر یکی از ابزارهایی است که توییتر از آن برای ارسال تبلیغات و نظارت استفاده می‌کند و می‌تواند به‌طور واقعی تعداد اکانت‌های جعلی را نشان دهد. این API سال‌ها قبل برای انجام مطالعاتی از سوی گوگل و دانشگاه MIT نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. با این حال، این ابزار برای بررسی همه اکانت‌های توییتر نیاز به منابع و زمان قابل‌توجهی دارد که می‌تواند استفاده از آن را با مشکل مواجه کند. ولی توییتر در هر حال مجبور است که به هر روشی که شده نگرانی ماسک را برطرف کند. 

توییتر امیدوار است که پروسه خرید این شرکت توسط ماسک روال طبیعی خود را طی کند و اواخر ماه جولای یا اوایل آگوست اقدام به رای‌گیری از سهامداران خود بکند. در حال حاضر قیمت هر سهم این شرکت کمتر از قیمتی است که ماسک برای خرید کل سهام توییتر پیشنهاد داده بود و این نشان می‌دهد که هنوز تردیدهایی درباره خرید آن وجود دارد. 

در هر حال باید صبر کنیم و ببینیم پروسه خرید توییتر در نهایت به کجا ختم می‌شود. 

منبع: TheVerge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید