ایلان ماسک توییتر را تهدید به خاتمه قرارداد خرید این شرکت کرد - تکفارس 
ایلان ماسک توییتر را تهدید به خاتمه قرارداد خرید این شرکت کرد - تکفارس 

ایلان ماسک توییتر را تهدید به خاتمه قرارداد خرید این شرکت کرد

افشین نوری
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - 06:57
ایلان ماسک توییتر

ایلان ماسک اخیرا پیشنهاد خرید توییتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار را داده است، اما حالا به نظر می‌رسد که این قرارداد ظاهرا به سرانجام نخواهد رسید. ماسک امروز تهدید کرده است که احتمالا قرارداد مذکور را به خاطر نقض اساسی آن توسط توییتر خاتمه خواهد داد. 

به‌تازگی بحث‌های زیادی درباره تعداد کاربران جعلی و بات توییتر در گرفته است و ایلان ماسک معتقد است که تعداد این کاربران بسیار بیشتر ار ادعای مدیران توییتر است.

وکلای ماسک در نامه‌ای که به توییتر فرستاده‌اند گفته‌اند که توییتر از ارائه اطلاعات لازم درباره تعداد کاربران جعلی و بات خود خودداری می‌کند در حالیکه  دانستن این اطلاعات از حقوق اولیه طرفین قرارداد است.‌

این نامه در وب‌سایت سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا منتشر شده و در آن ذکر شده است که ماسک درخواست اطلاعات از توییتر را در تاریخ ۹ می انجام داده است اما پاسخ رسمی توییتر که در تاریخ ۱ ژوئن فرستاده شده است قانع‌کننده نبوده و این شرکت صرفا به توضیح پاره‌ای موارد اکتفا کرده و از ارائه جزئیات بیشتر درباره تعداد کاربران غیرواقعی پلتفرم خود سر باز زده است. 

 ماسک در تاریخ ۱۳ می امسال گفت که پروسه خرید توییتر را به خاطر معلوم نبودن تعداد کاربران جعلی آن متوقف می‌کند. توییتر ادعا می‌کند که تعداداین نوع کاربران کمتر از ۵ درصد است در حالیکه ماسک معتقد است که تعداد آن‌ها بیشتر از ۲۰ درصد است.

اگر ماسک بخواهد به قرارداد خرید توییتر، از طریق استناد به بند نقض اساسی قرارداد خاتمه دهد در این صورت مجبور نخواهد بود ۱ میلیارد دلار به عنوان جریمه ترک قرارداد پرداخت کند، اما توییتر مسلما این موضوع را قبول نخواهد کرد و کار را به دادگاه خواهد کشاند. در هر حال این کار ممکن است به ضرر توییتر تمام شود و قاضی دادگاه شاید درخواست تحقیق درباره تعداد کاربران غیرواقعی توییت را بدهد.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم قرارداد خرید توییتر توسط ماسک در نهایت به کجا ختم می‌شود و آیا ثروتمندترین فرد جهان قادر به خرید یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا می‌شود یا خیر.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید