ایلان ماسک ۱۰ درصد نیروهای تسلا را تعدیل می کند - تکفارس 
ایلان ماسک ۱۰ درصد نیروهای تسلا را تعدیل می کند - تکفارس 

ایلان ماسک ۱۰ درصد نیروهای تسلا را تعدیل می کند

افشین نوری
۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - 07:12
ایلان ماسک

ایلان ماسک ظاهرا قرار است همیشه در صدر خبرها باشد و حالا شنیده می‌شود که او استخدام نیروی جدید در تسلا را متوقف کرده است و قصد دارد تعداد نیروهای شاغل در این شرکت  را نیز ۱۰ درصد کاهش دهد. 

رویترز گزارش داده است که ماسک ظاهرا به خاطر شرایط بد اقتصادی که بر کل جهان سایه افکنده با ارسال ایمیلی به مدیران تسلا در نقاط مختلف جهان از آن‌ها خواسته است که هیچ نیرویی را استخدام نکنند و اگر در حال استخدام نیرویی هستند آن را متوقف کنند. 

بد نیست بدانید که تسلا سال گذشته ۱۰۰ هزار نیرو جذب کرده است و اگر این شرکت طبق دستور ماسک بخواهد ۱۰ آن‌ها تعدیل بکند با رقم قابل توجهی روبه رو خواهیم بود. 

این ایمیل ماسک در حالی به مدیران تسلا ارسال شده که ماسک به‌تازگی ایمیلی به کارکنان این شرکت فرستاده و از آن‌ها خواسته است که حداقل ۴۰ ساعت در هفته در محل کار خود حاضر شوند. ماسک ظاهرا در ای ایمیل کارکنان را تهدید کرده است که اگر در محل کار خود حاضر نشوند اخراج خواهند شد. 

انتشار این ایمیل‌ها منجر به بحث‌های زیادی در توییتر شد و ماسک مجبور شد با Scott Farquhar موسس Atlassian و همچنین Jackson Palmer موسس داج کوین مشاجره  کند بطوریکه Palmer ماسک را کلاهبردار خواند.  ‌

به نظر می‌رسد ماسک این تصمیات را با توجه به اوضاع وخیم اقتصاد دنیا گرفته است و‌ ما شاهد هستیم که هزینه‌های زندگی و تورم در اکثر نقاط دنیا افزایش یافته است و در آمریکا نیز قیمت‌ها ۸.۳ درصد بیشتر از سال گذشته شده‌اند. عواملی مثل جنگ روسیه و اکراین و‌ محدوذگدیت‌های کرونا در چین اثرات منفی روی تولید گذاشته‌اند و به نظر می‌رسد این شرایط همچنان ادامه خواهد داشت.

تسلا تا قبل از ایمیل ماسک به مدیران این شرکت در نقاط مختلف دنیا، حدود ۵۰۰۰ موقعیت شغلی جدید در لینکدین داشت که حالا همه آن‌ها حذف شده‌اند.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.