آموزش کامل سئو؛ مبانی سئو – قسمت سوم - تکفارس 
آموزش کامل سئو؛ مبانی سئو – قسمت سوم - تکفارس 
آموزش کامل سئو؛ مبانی سئو – قسمت سوم - تکفارس 

آموزش کامل سئو؛ مبانی سئو – قسمت سوم

مهدی ملکی
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - 09:49
آموزش سئو

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که یادگیری سئو (Search Engine Optimization) یا همان بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جست و جو نه تنها بی‌فایده بلکه بسیار هم دشوار است. راستش را بخواهید، این نگرش از ریشه نادرست است.

مبانی سئو بسیار ساده است ولی از آن مهم‌تر، خود سئو اهمیت زیادی برای تولید کنندگان محتوا و وب‌سایت‌ها دارد. از آن‌جایی که ۵۷.۸ درصد تمام ترافیک وب از گوگل منشا می‌گیرد، شما باید به سئو توجه کنید وگرنه شدیداً با مشکل مواجه خواهید شد.

پیش از هر چیز اجازه دهید مبانی سئو را کاملاً توضیح دهیم و نشان دهیم که چرا این موضوع اهمیت دارد و چطور در مقایسه با سایر کانال‌های بازاریابی، رتبه‌بندی می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم پیش از مطالعه این مقاله، نخست دو قسمت پیشین را از لینک‌های زیر بخوانید.

سئو چرا اهمیت دارد؟

اگر مقاله پیشین همین سری را مطالعه کرده باشید، می‌دانید که طیف اصلی ترافیک طبیعی وب از طریق نتایج گوگل حاصل می‌شود. به عبارت دیگر ترافیک حاصل از نتایج طبیعی بیشت از دیگر منابعی است که ترافیک را به سمت وب‌سایت شما هدایت می‌کنند. شما می‌توانید با خواندن مقاله مذکور که پیش‌تر روی تکفارس منتشر کرده‌ایم، متوجه شوید که موتورهای جست و جو مانند گوگل چطور عمل می‌کنند و چگونه باید با آن‌ها مواجه شوید.

به هر حال چه آن مقاله را بخوانید یا نه، این حقیقت که موتورهای جست و جو نتایج خود را بر اساس صدها فاکتور مختلف رتبه‌بندی می‌کنند، تغییر نمی‌کند. سئو به این دلیل اهمیت دارد که می‌توانید این فاکتورها را تقویت کند تا شما نتایج بالاتری در نتایج طبیعی جست و جو کسب کنید.

مزایای سئو چیست؟

بزرگ‌ترین مزیت سئو کسب نتایج بالاتر در موتورهای جست و جو و اصلی‌ترین آن‌ها یعنی گوگل است. با این حال سئو مزایای دیگری هم دارد که همه آن‌ها نهایتاً منجر به افزایش ترافیک وب‌سایت شما به شیوه‌های گوناگون می‌شوند. در ادامه ما برخی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

سئو ترافیک بیشتری را به وب‌سایت شما وارد می‌کند

از آن‌جایی که اکثر مردم تمایل زیادی برای کلیک روی بالاترین نتایج نمایش داده شده در موتورهای جست و جو دارند پس هر چقدر رتبه شما در نتایج بالاتر باشد، معمولاً ترافیک بیشتری وارد وب‌سایت شما می‌شود.

برای مثال با بررسی ترافیکی که یک کلیدواژه مشخص وارد وب‌سایت‌های گوناگون می‌کند، می‌توان متوجه شد که وب‌سایت اول نتایج، بازدید یا در واقع ترافیک بالاتری را جذب می‌کند و این روند با پایین رفتن نتایج کاهش می‌یابد. پس شما هر چقدر که در نتایج جست و جو بالاتر باشید، ترافیک بیشتری را جذب می‌کنید.

سئو ترافیک ثابتی را وارد وب‌سایت می‌کند

رتبه‌بندی بالا در موتورهای جست و جو معمولاً منجر به جذب ترافیک عظیم و البته ثابت می‌شود. این موضوع برای رسانه‌های دیگر مانند شبکه‌های اجتماعی یا بازاریابی به وسیله ایمیل صدق نمی‌کند. در روش‌های دیگر ترافیک ثابت نیست و سریعاً بعد از بازه زمانی مشخصی که دامنه آن به عامل‌های متفاوتی بستگی دارد، محو می‌شود.

ولی چرا این‌طور است؟ آیا رسانه‌های دیگر همیشه در جذب ترافیک مشکل دارند؟ در واقع شبکه‌های اجتماعی برای ارائه محتوای تازه طراحی شده‌اند و به همین دلیل یک محتوا همیشه نمی‌تواند روی آن‌ها بازدید جذب کند. ایمیل‌ها نیز اغلب پس از خوانده شدن، فراموش می‌شوند یا حتی پیش از خوانده شدن در جعبه اسپم جای می‌گیرند. ولی موتورهای جست و جو خلاف این رویه حرکت می‌کنند. معمولاً تعداد جست و جوهای ماهانه در موتورهایی مانند گوگل ثابت است، در نتیجه یک بار که وب‌سایت شما وارد رتبه‌بندی بالا در نتایج شود، برای مدت طولانی یک بازدید عظیم و ثابت را تجربه خواهید کرد.

سئو منجر به جذب ترافیک رایگان می‌شود

برخلاف هزینه‌ای که تبلیغات دارند، ترافیک حاصل از جست و جو رایگان است. این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد زیرا تبلیغات موتورهای جست و جو می‌توانند قیمت گزافی داشته باشند.

برای مثال وب‌سایتی مانند منبع انگلیسی‌زبان همین مقاله را در نظر بگیرید که ماهانه ۳۹۰ هزار بازدید ماهانه دارد. اگر این وب‌سایت بخواهد این بازدید را تنها از طریق تبلیغات گوگل جذب کند، باید ماهانه ۱ میلیون دلار هزینه بپردازد!

البته نباید فراموش کنیم که ساخت محتوایی که بتواند در گوگل رتبه بالایی جذب کند، رایگان نیست اما در مقایسه با تبلیغات، شدیداً ارزان‌تر است.

چطور باید وب‌سایت خود را وارد نتایج گوگل کنیم؟

سئو به شما کمک می‌کند که نتایج بالاتری را در جست و جو به دست آورید ولی اگر گوگل نداند که وب‌سایت شما وجود دارد، دسترسی به نتایج بالاتر بی‌معنی است.

گوگل خودش می‌تواند وب‌سایت شما را پیدا و ایندکس کند که قبلاً درباره آن حرف زده‌ایم و قرار نیست دوباره سخنان مقاله قبلی را تکرار کنیم ولی اگر اطلاعات وب‌سایت خود را در اختیار این موتور جست و جو قرار دهید، پیشرفت بهتری را تجربه می‌کنید. ارائه اطلاعات و ثبت وب‌سایتتان در گوگل نتایج زیر را در پی دارد:

  • کشف سریع‌تر: بسیاری از وب‌سایت‌هایی که تازه کار خود را شروع کرده‌اند، هیچ لینک بازگشتی از سایر وب‌سایت‌ها ندارند، بنابراین اگر وب‌سایت خود را برای اکتشاف گوگل ثبت نکنید، مدتی طول می‌کشد تا گوگل آن را پیدا کند.
  • بهبود وب‌سایت: داشبورد جست و جوی گوگل به شما پیشنهاداتی را برای افزایش کیفیت ارائه می‌دهد که با عمل کردن به آن‌ها بهبود خوبی را تجربه خواهید کرد.

پس اولین قدم برای صاحبان وب‌سایت‌های نوپا، ثبت آن در گوگل است تا نقشه‌های سایت شما را پیدا کنند. نقشه‌های وب‌سایت (Sitemaps) فهرستی از مهم‌ترین صفحات وب‌سایت شما را شامل می‌شوند که می‌توانید به سادگی با استفاده از فرمت‌های زیر، آن‌‌ها را پیدا کنید (به جای website.com نشانی وب‌سایت خود را قرار دهید.)

  • Website.com/sitemap.xml
  • Website.com/sitemap_index.xml

اگر در این بخش‌ها هم نتوانستید نقشه وب‌سایت خود را پیدا کنید، به مسیر website.com/robots.txt مراجعه کنید. معمولاً تمام موارد در این مسیر فهرست می‌شوند اما اگر حتی در این قسمت هم نتوانستید آن را پیدا کنید، احتمالاً sitemaps ندارید. بنابراین پیشنهاد می‌شود که در این حالت حتماً با یک توسعه‌دهنده مشورت کنید.

مرحله بعدی ساختن یک حساب کاربری داشبورد جست و جوی گوگل (Google Search Console) است. بعد از ساخت حساب کاربری باید نقشه وب‌سایت خود را در آن‌جا ثبت کنید.

پیکربندی و مراحل موفقیت در سئو

وقتی وب‌سایت شما هم در موتورهای جست و جو ایندکس می‌شود، به معنای این است که وارد رقابت شده‌اید، نه پیروز آن. این‌جا دقیقاً قسمتی است که مراحل سئوی وب‌سایت آغاز می‌شوند. سئو فرایندی پیش‌رونده است که اگر به درستی انجام پذیرد، شانس شما را برای افزایش بازدید و پیروزی در این رقابت افزایش می‌دهد.

اگر وب‌سایت شما برای موفقیت در سئو به درستی پیکربندی شده باشد، موفقیت در این فرایند به غایت آسان‌تر است. بنابراین پیشنهاد می‌شود که مراحل پیکربندی زیر را هم در نظر داشته باشید:

  • استفاده از یک دامنه (Domain) خوب
  • استفاده از یک پلتفرم وب‌سایت
  • استفاده از یک هاست مناسب
  • ساخت یک تجربه کاربری مثبت
  • ساخت ساختار منطقی برای وب‌سایت
  • استفاده از ساختار منطقی برای لینک‌ها
  • نصب یک افزونه سئوی کارآمد

اکنون بهتر به این موارد نگاه خواهیم کرد.

۱. استفاده از یک دامنه خوب

آموزش مبانی سئو قسمت سوم

اگر در حال حاضر هم یک دامنه را ثبت کرده‌اید، نگران نباشید. احتمالاً این دامنه به اندازه کافی مناسب است و روی مراحل سئوی وب‌سایت شما تاثیر نمی‌گذارد. با این حال اگر تاکنون این کار را انجام نداده‌اید، برای انتخاب دامنه این دو مورد را به یاد نگه دارید:

  • نام دامنه

اول از همه هیچ مشکلی ندارد که کلمه کلیدی مورد علاقه خود را وارد دامنه کنید. حتماً نیاز نیست که دامنه شما کاملاً مفهوم وب‌سایت شما را در تمام ابعاد بازتاب دهد تا موتورهای جست و جو متوجه منظور وجود آن شوند. در انتخاب نام می‌توانید از نکات زیر کمک بگیرید:

  • نام کسب و کار شما باید داخل دامنه حضور داشته باشد.
  • دامنه نباید دش یا همان خط تیره داشته باشد.
  • دامنه باید کوتاه و به یادماندنی باشد.
  • دامنه سطح بالا

مفهومی به نام دامنه سطح بالا (TDL) وجود دارد. این قسمت، بخش انتهایی دامنه شما مانند .com، .org یا .ir و … است. البته یکی از اعضای اصلی گوگل پیش‌تر تایید کرده است که TLD تاثیری روی سئو ندارد اما استفاده از .com برای بیشتر کسب و کارها پیشنهاد می‌شود. همچنین اگر کسب و کار خاصی را در دست ندارید، باز هم باید توجه کنید که استفاده از این دامنه سطح بالا مزیت‌های پنهانی دارد که هرکس به آن‌ها توجه نمی‌کند؛ برای مثال .com شناخته شده‌ترین و به یادماندنی‌ترین دامنه سطح بالای موجود است.

اگر شما مدیر سازمانی عمومی مانند خیریه و یا … هستید، می‌توانید از org استفاده کنید. اگر دارای کسب و کار یا وب‌سایتی منحصر به کشوری به‌خصوص مثلاً ایران هستید، می‌توانید از .ir استفاده کنید. TLDهایی مانند .info و .biz بیشتر برای وب‌سایت‌های کم‌کیفیت استفاده می‌شود و بهتر است که از آن‌ها استفاده نکنید. البته حتی اگر از آن‌ها هم استفاده کنید، دنیا به پایان نمی‌رسد اما به این شکل می‌توانید مفهومی که دنبال ارائه آن هستید را بهتر ارائه دهید.

۲. استفاده از یک پلتفرم وب‌سایت مناسب

اکثر افراد تمام وب‌سایت خود را مبتنی بر HTML و CSS نمی‌سازند. مردم اغلب از پلتفرمی مناسب برای مدیریت وب‌سایت خود استفاده می‌کنند. این پلتفرم‌ها نرم‌افزارهایی هستند که اجازه می‌دهند همه افراد حتی با دانش برنامه‌نویسی یا مهارت‌های مرتبط اندک، بتوانند روی وب‌سایت شروع به تولید محتوا، مدیریت و مراقبت از آن‌ها کنند. پلتفرم‌های مدیریت وب‌سایت در دو دسته قرار می‌گیرند.

پلتفرم میزبانی شده

چنین پلتفرم‌هایی همه چیز را زیر یک سقف جمع‌آوری و انجام می‌دهند. آن‌ها از وب‌سایت شما میزبانی می‌کنند، طراحی‌های پیش‌فرضی را ارائه می‌دهند که می‌توان با سهولت به نصب و ویرایش آن‌ها مشغول شوید و همچنین اجازه می‌دهند که شما بدون کلنجار رفتن با کدها، محتوای خود را تولید و مدیریت کنید. Wix و Shopify نمونه‌ای از این دست پلتفرم‌ها هستند.

پلتفرم‌ خودمیزبان

پلتفرم‌های خودمیزبان نیز اجازه می‌دهند که شما بدون کدنویسی، محتوای خود را تولید و مدیریت کنید ولی با این تفاوت که خودتان باید به نصب و میزبانی از آن‌ها اقدام کنید. وردپرس و Joomla محبوب‌ترین پلتفرم‌های این دسته محسوب می‌شوند.

آموزش کامل سئو؛ مبانی سئو – قسمت سوم - تکفارس 

شما باید کدام یک از آن‌ها را برای مدیریت محتوای وب‌سایت خود انتخاب کنید؟

اغلب فعالان حوزه سئو پیشنهاد می‌کنند که از یک پلتفرم خودمیزبان متن باز مانند وردپرس استفاده کنید، زیرا:

  • آن‌ها قابل شخصی‌سازی هستند. یعنی شما می‌توانید کد آن‌ها را هرطور که مایل هستید شخصی‌سازی کنید. همچنین جامعه بزرگی پیرامون این پلتفرم‌ها شکل گرفته است که اجازه می‌دهد از ساخته‌های آن‌ها هم کمک بگیرید.
  • آن‌ها قابل گسترش هستند. دقیقاً در خط قبلی به همین موضوع نیز اشاره کردیم. پلتفرم‌های این چنینی به دلیل محبوبیت و متن باز بودن، میزبان میلیون‌ها پلاگین آماده هستند. همچنین پلاگین‌های سئو بسیار زیادی هم برای وب‌سایت‌های این چنینی وجود دارند که ما هم استفاده از آن‌ها را پیشنهاد می‌کنیم.

اگر اکنون از یک سیستم مدیریت محتوای دیگر استفاده می‌کنید، احتمالاً نیاز نیست که به وردپرس یا چیز دیگری مهاجرت کنید. معمولاً همه پلتفرم‌ها ویژگی‌های سئو بسیاری را ارائه می‌دهند که کار کردن و بهره‌گیری از آن‌ها از توان اغلب افراد خارج است.

۳. استفاده از یک هاست مناسب

هاست‌های وب از وب‌سایت شما روی یک حافظه میزبانی می‌کنند، بنابراین هرکسی که به اینترنت دسترسی داشته باشد، می‌توان به وب‌سایت شما سر بزند و از آن بازدید کند. اگر شما از یک پلتفرم میزبانی شده روی وب‌سایت خود استفاده کنید، کنترل بسیار اندکی روی هاست خود خواهید داشت. اما اگر از پلتفرم‌های خودمیزبان مانند وردپرس کمک می‌گیرید، باید خودتان هاست را پیدا کنید. چطور باید یک هاست مناسب پیدا کرد که تاثیر ناخوشایندی روی سئو نداشته باشد؟

در بسیاری از مطالب راهنمای سئو، متخصصان باور دارند که استفاده از یک هاست مجزا و مستقل بهتر از استفاده از یک هاست مشترک است. این موضوع حقیقت دارد اما تا پیش از آن‌ که ترافیک عظیمی به وب‌سایت شما سرازیر شود، نمی‌توان تفاوتی احساس کرد. هاست‌های ارزان‌قیمت از شرکت‌هایی که خدمات اقتصادی ارائه می‌دهند، برای اکثر افراد مناسب هستند. به هر نحو، چند نکته دیگر در این زمینه وجود دارند که باید آن‌ها را هم مد نظر قرار دهید:

  • امنیت: مطمئن شوید که هاست مورد نظر به شما یک گواهینامه SSL/TLS رایگان ارائه دهد.
  • مکان سرور:  برای انتقال داده بین سرور و بازدید کننده زمانی مشخص سپری می‌شود. پس بهتری است سرورهای هاست شما در کشوری باشد که بیشترین بازدید کننده را در آن‌جا دارید. البته این موضوع هم نباید برای شما اولویت بالایی داشته باشد. شما با تهیه یک CDN می‌توانید کمبود سرعت احتمالی را جبران کنید. CDN معمولاً با کپی کردن محتوای وب‌سایت شما در نقاط مختلف جهان، سرعت را در سطح قابل قبول نگه می‌دارد.
  • پشتیبانی: ارائه دهنده هاست باید به صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته پشتیبانی ارائه دهد. اگر هاست شما برای چندین ساعت از دسترس خارج شود، بازدید کننده‌های زیادی را از دست می‌دهید و با مشکلات بزرگی روبه‌رو می‌شوید.

۴. تجربه کاربری مثبتی بسازید

گوگل می‌خواهد وب‌سایت‌هایی را در اولویت نتایج خود قرار دهد که تجربه کاربری مناسبی برای کاربرانشان فراهم می‌کنند. گوگل رسماً در راهنمای سئو خود به این مسئله اشاره کرده است. در ادامه چند نکته برای ساختن تجربه کاربری مثبت را بازگو خواهیم کرد.

از HTTPS استفاده کنید

هیچ‌کس دوست ندارد که داده‌هایش همیشه در خطر باشد. بنابراین همیشه وب‌سایت خود را با استفاده از SSL/TLS رمزگذاری کنید تا خطر نفوذ هکرها به حداقل برسد.

یک طرح جذاب انتخاب کنید

امنیت یک طرف قضیه است و زیبایی طرف دیگر؛ کسی دوست ندارد به وب‌سایتی وارد شود که طراحی آن شبیه صفحاتی باشد که در دهه ۹۰ میلادی طراحی شده‌اند. اگر قالب وب‌سایت شما طراح جذابی دارد، نیاز نیست که نگران این مورد باشید و هر چند ماه طراحی ظاهری آن را تغییر دهد.

وب‌سایت شما باید با موبایل سازگار باشد

اکنون بیشتر جست و جوها از طریق موبایل انجام می‌شوند، بنابراین به شدت مهم است که وب‌سایت شما ظاهر مناسبی روی موبایل داشته باشد. سعی کنید تمام قسمت‌های وب‌سایت خود را برای ارائه یک تجربه کاربری مناسب به جست و جو کنندگان موبایل بهینه کنید.

فونت وب‌سایت شما باید خوانا باشد

امروزه افراد از تمام دستگاه‌ها برای وب‌گردی استفاده می‌کنند. باید مطمئن شوید که فونت وب‌سایت شما روی همه دستگاه‌ها خوانایی خوب و یکسانی دارد.

از تبلیغات آزار دهنده و پاپ‌آپ‌ها استفاده نکنید

همه از تبلیغات متنفر هستند ولی نمی‌توان منکر وجود و الزام آن‌ها شد. اگر شما هم از تبلیغات روی وب‌سایت خود استفاده می‌کنید، مواظب باشید که آن‌ها برای کاربران مزاحمت ایجاد نکنند. گوگل قبلاً مشخص کرده است که چه شیوه‌ای برای تبلیغات مناسب است. و چه شیوه مناسب نیست.

مطمئن شوید که وب‌سایت شما سریع بارگذاری می‌شود

سرعت بارگذاری صفحات وب‌سایت شما یکی از عوامل تاثیرگذار در افزایش امتیاز سئو است. این به معنای دست‌یابی به سرعت نور نیست و ما هم قبلاً در مقاله‌های پیشین به این موضوع اشاره کرده‌ایم. اطمینان حاصل کنید که تجربه کاربری کندی برای کاربران مهیا نشود. صفحات وب‌‌سایت شما باید با سرعت مناسبی برای کاربران نمایش داده شوند. تاخیر بیشتر یعنی انتظار بیشتر و انتظار بیشتر یعنی تجربه کاربری ضعیف‌تر.

۵. ساختار منطقی برای سایت خود بسازید

نه تنها موتورهای جست و جو بلکه بازدید کنندگان هم باید بتوانند بدون سردرگمی به بخش‌های مختلف وب‌سایت شما مراجعه کنند. به همین دلیل مهم است که شما از ساختار و انشعاب‌های منطقی برای بنیان نهادن سایت خود استفاده کنید.

آموزش مبانی سئو قسمت سوم

به این منظور باید تمام قسمت‌های سایت را در یک نقشه ذهنی بگنجانید. هر یک از شاخه‌های نقشه ذهنی شما تبدیل به یک لینک درونی می‌شود که قسمتی از سایت شما را به قسمت دیگری از آن متصل می‌کند. لینک‌های داخلی برای ارائه تجربه کاربری و سئوی مناسب به چند دلیل اهمیت دارند:

  • لینک‌های داخلی در یافتن صفحات جدید به موتورهای جست و جو کمک می‌کنند. صفحاتی فاقد لینک‌های داخلی هستند، به ندرت پیدا و ایندکس می‌شوند.
  • لینک‌های داخلی کمک می‌کنند که پیج‌رنک (رتبه صفحه) در سراسر وب‌سایت شما پراکنده شود. رتبه صفحه اساس کار الگوریتم رتبه‌بندی گوگل است که سعی دارد ارزش یک صفحه را مشخص کند.
  • لینک‌های داخلی به موتورهای جست و جو کمک می‌کنند که محتوای وب‌سایت شما را درک کنند. گوگل به بخش‌های مختلفی از لینک‌ها مانند نوشته و … آن‌ها برای درک صفحات وب‌سایت‌ها توجه می‌کند.

۶. از ساختار لینک منطقی استفاده کنید

لینک‌ها (URLها) به جست و جود کنندگان کمک می‌کنند که موضوع صفحه را متوجه شوند و به همین دلیل مهم هستند. پلتفرم‌های مدیریت وب‌سایت به شما اجازه می‌دهند که ساختار لینک‌های خود را انتخاب کنید. ۵ عدد از ساختار رایج لینک‌ها در وردپرس به شکل زیر هستند:

  • خام: website.com/?p=123
  • روز و عنوان پست: website.com/2021/03/04/test
  • ماه و عنوان پست: website.com/03/04/test
  • عددی: website.com/456
  • عنوان پست: website.com/test

اگر به تازگی وب‌سایت خود را راه‌اندازی کرده‌اید، بدون شک استفاده از نام پس در ساختار لینک، منطقی‌ترین گزینه است. از آن‌جایی که امکان دارد شما یک پست را در آینده به‌روزرسانی کنید، استفاده از تاریخ در ساختار لینک پیشنهاد نمی‌شود. اگر در حال بهینه‌سازی وب‌سایت خود هستید، پیشنهاد می‌شود که لینک‌ها را تغییر ندهید حتی اگر ایده‌آل نیستند. با انجام این کار سایر عوامل تاثیرگذار در سئو را نادیده می‌گیرید.

۷. نصب یک افزونه سئوی کارآمد

برای وب‌سایت‌هایی که از پلتفرم‌های خودمیزبان مانند وردپرس استفاده می‌کنند، عملیات سئو به صورت خودکار انجام نمی‌شود. بدون استفاده از یک افزونه یا همان پلاگین سئوی خوب، تقریباً غیرممکن است که بتوانید تمام مراحل بهینه‌سازی وب‌سایت در زمینه سئو را انجام دهید.

آموزش مبانی سئو قسمت سوم

افزونه Yoast یکی از بهترین نمونه‌های موجود است. از دیگر موارد می‌توان به Rank Math و All in One SEO نیز اشاره کرد که عملکرد خوبی دارند. برای نصب یکی از این افزونه‌ها به قسمت Plugins > Add new > Run a search > Install > Activate now مراجعه کنید.

با نصب یکی از این افزونه‌ها، فیلدهای جدیدی به پست‌ها و صفحات وب‌سایت شما اضافه می‌شوند. اگر از پلتفرمی نظیر Wix استفاده می‌کنید، نیازی به استفاده از افزونه نیست. این پلتفرم‌ها اجازه می‌دهند که مبانی سئو را با فیلدهای پیش‌فرض انجام دهید.


سوالات متداول

سئو چیست؟

  • سئو یا Search Engine Optimization به معنای بهینه‌سازی محتوا به شیوه‌ای است که به آسانی توسط موتورهای جست و جو، یافت شوند و رتبه بالایی را دریافت کنند تا به این شکل، مخاطبان بیشتری محتوای تولید شده را ببینند.

سئو برای چه پلتفرم‌هایی مناسب است؟

  • اگرچه پیروی از اصول سئو برای هر نوع محتوای تولید شده روی شبکه‌های اجتماعی و … مفید است اما این مبحث در اصل برای افزایش بازدید طبیعی وب‌سایت‌های اینترنتی است.

از کجا می‌توانیم سئو را یاد بگیریم؟

  • شما می‌توانید با دنبال کردن سری مقالات سئو از همین صفحه، روی وب‌سایت تکفارس، سئو را یاد بگیرید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید