هدست واقعیت ترکیبی اپل کاملا خوداتکا خواهد بود - تکفارس 
هدست واقعیت ترکیبی اپل کاملا خوداتکا خواهد بود - تکفارس 
هدست واقعیت ترکیبی اپل کاملا خوداتکا خواهد بود - تکفارس 

هدست واقعیت ترکیبی اپل کاملا خوداتکا خواهد بود

افشین نوری
۲ خرداد ۱۴۰۱ - 15:13
هدست واقعیت ترکیبی اپل

اپل در حال کار روی هدست واقعیت ترکیبی خود است و این هدست از هر دو‌ فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده پشتیبانی خواهد کرد.

وب‌سایت ورج گزارش داده است که اپل قصد دارد این هدست را بدون نیاز به دستگاه دیگری مثل آیفون توسعه بدهد و کاملا خوداتکا خواهد بود. با این حال برخی شایعات گفته‌اند که اپل احتمالا این هدست را به یک بیس استیشن با تراشه M1 اولترا وصل خواهد کرد. این تراشه هم‌اکنون قدرتمندترین تراشه اپل با ۱۱۴ میلیارد ترانزیستور است. ضمنا این هدست مجهز به ۱۴ دوربین داخلی برای ارائه تصاویر باکیفیت از محیط اطراف کاربر خواهد بود. ‌

از طرف دیگر هدست واقعیت ترکیبی اپل از یک سیستم عامل جدید به نام realityOS بهره خواهد برد و نمایشگر آن از نوع جدید و پیشرفته micro OLED با رزولوشن ۴K خواهد بود انتظار می‌رود با این مشخصات قیمت این دستگاه بالای ۳۰۰۰ دلار باشد که مطمئنا برای کاربران عادی بسیار گران‌قیمت خواهد بود.

مارک گورمان تحلیلگر بلومبرگ گفته است که اپل این هدست واقعیت افزوده را برای بخش گیمینگ ارایه خواهد کرد و شاید با شرکت‌های مختلفی برای ارائه محتوای‌های واقعیت افزوده روی این دستگاه همکای بکند.

این تحلیگر گفته است که اپل بعد از معرفی این هدست واقعیت ترکیبی تمرکز خود را روی یک عینک واقعیت افزوده به نام اپل گلس خواهد شد تا درنهایت آن را جایگزین گوشی‌های آیفون بکند. این عینک به کاربران اجازه خواهد داد تا از فناوری واقعیت افزوده برای مشاهده داده‌ها و اطلاعات موردنیاز خود در عینک استفاده کنند.

گوگل نیز به‌تازگی در کنفرانس I/O 2022 خود طراحی اولیه یک عینک هوشمند به نام گوگل گلس را به نمایش گذاشت و قابلیت‌های خوبی را برای کاربران فراهم خواهد کرد.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم اپل و گوگل درنهایت با چه عینک‌هایی در حوزه واقعیت افزوده ظاهر می‌شوند.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید