مارک زاکربرگ قابلیت های هدست واقعیت ترکیبی متا را به نمایش گذاشت - تکفارس 
مارک زاکربرگ قابلیت های هدست واقعیت ترکیبی متا را به نمایش گذاشت - تکفارس 
مارک زاکربرگ قابلیت های هدست واقعیت ترکیبی متا را به نمایش گذاشت - تکفارس 

مارک زاکربرگ قابلیت های هدست واقعیت ترکیبی متا را به نمایش گذاشت

افشین نوری
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 07:12
مارک زاکربرگ متا

مارک زاکربرگ مدیرعامل متا امروز با انتشار کلیپی توضیحاتی درباره هدست واقعیت ترکیبی آینده این شرکت به نام Project Cambria داده است. این هدست قرار است اواخر امسال یا اواایل سال آینده عرضه بشود و تجربه واقعیت افزوده جدیدی به نام World Beyond را ارائه خواهد کرد.

مارک زاکربرگ در بخشی از کلیپ نشان می‌دهد که با یک موجود مجازی بازی می‌کند و سپس آن را وارد دنیای واقعی می‌کند. این کلیپ همچنین کاربری را در مقابل یک جایگاه مجازی نشان می‌دهد که روی نوت‌پد چیزی می‌نویسد. طبق برخی گزارش‌ها، کیفیت تصویر هدست Cambria به اندازه‌ای خواهد بود که به کاربر اجازه خواندن متن را به‌طور شفاف خواهد داد.

متا

در قسمت دیگری از کلیپ، دیده می‌شود که یک معلم مجازی در همان محلی که کاربر با هدست‌اش قرار دارد ظاهر می‌شود‌. متا World Beyond را بر پایه پلتفرم Presence ساخته است که در اصل برای کمک به توسعه‌دهندگان برای ایجاد تجربه‌های واقعیت افزوده طراحی شده است.

هدست Cambria مجهز به دوربین‌هایی خواهد بود که دید تمام‌رنگی و قابل‌اعتمادی از اطراف کاربر در اختیارش قرار خواهند داد. پلتفرم World Beyond قرار است به‌زودی برای هدست Quest نیز ارائه شود، اما ظاهرا تجربه واقعیت افزوده آن تمام رنگی نخواهد بود.

متا

البته در کلیپی که زاکربرگ منتشر کرده است تصویر هدست مذکور تار شده و دقیقا نمی‌توان دید که ظاهر آن چگونه خواهد بود، اما گفته می‌شود قیمت آن چیزی حدود ۷۹۹ دلار خواهد بود.

اخیر گزارش‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه نام دیگر هدست Cambria متا، “لپ تاپ برای صورت” خواهد بود. همچنین گفته می‌شود متا این هدست را درسال ۲۰۲۴ به همراه دو هدست جدید Quest روانه بازار خواهد کرد.

با این حال، به نظر می‌رسد متا قصد دارد برای کاهش هزینه‌ای خود برخی پروژه‌های متاورس‌اش را کنسل کند یا آن‌ها را به عقب بیندازد. طبق گزارش مالی اخیر این شرکت، واحد واقعیت افزوده این شرکت در سال گذشته ۱۰ میلیارد دلار زیان کرده است. متا همچنین قصد دارد امسال مهندسان کمتری استخدام کند تا بتواند کاهش درآمدهای احتمالی خود را جبران کند.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که متا برای پروژه متاورس خود چه برنامه‌هایی در سر دارد.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید