Information: نام هدست واقعیت مجازی بعدی متا  “لپ تاپ برای صورت” است - تکفارس 
Information: نام هدست واقعیت مجازی بعدی متا  “لپ تاپ برای صورت” است - تکفارس 

Information: نام هدست واقعیت مجازی بعدی متا “لپ تاپ برای صورت” است

افشین نوری
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 08:10
متا

متا تصمیم دارد اواخر امسال از یک هدست واقعیت مجازی جدید با نام رمزی Project Cambria رونمایی کند. حالا اطلاعات تازه‌ای درباره این محصول فاش شده است.

وب‌سایت Information گزارش داده است که این پروژه اسامی دیگری نیز دارد که عبارتند از “لپ تاپ برای صورت” یا “کروم بوک‌ برای صورت” و در داخل شرکت با این اسامی نیز شناخته می‌شوند‌. این بدین معنی است که مشخصات این هدست بسیار شبیه به یک کروم بوک خواهد بود و از سیستم‌عامل واقعیت مجازی خود متا بهره خواهد برد.

وب‌سایت مذکور همچنین گفته است که این دستگاه با ابزارها و سرویس‌های مبتنی بر وب نیز سازگار خواهد بود. ضمنا این هدست قادر به اجرای برخی اپلیکیشن‌های Quest خواهد بود اما ممکن است اپلیکیشن‌های وب را نتواند اجرا کند.

طبق شایعات، هدست Cambria مجهز به نمایشگری با وضوح بسیار بالا خواهد بود و کاربران با استفاده از آن قادر به خواندن متن، ارسال ایمیل و انجام سایر کارهای حرفه‌ای خواهند بود. کاربران همچنین هنگام استفاده از این هدست قادر به دیدن محیط اطراف خود با استفاده از دوربین‌های مخصوص خواهند بود. متا همچنین گفته است که این هدست دارای فناوری ردیابی چشم و پایش صورت برای تشخیص حالات چهره افراد خواهد بود.

این هدست هرچند ممکن است به‌خاطر باتری بزرگ‌اش، وزن بیشتری نسبت به Quest 2 داشته باشد اما ظاهرا این ویژگی باعث خواهد شد تا تعادل بهتری در هنکام استفاده از آن ایجاد بشود.‌

گفته می‌شود هدست واقعیت مجازی متا اواخر امسال به قیمت ۷۹۹ دلار عرضه خواهد شد، اما ممکن است به‌خاطر کمبود قطعات با تاخیر روانه بازار شود.

البته به نظر می‌رسد متا در حال کار روی سه هدست دیگر نیز باشد که تمرکز آن‌ها روی متاورس خواهد بود. به‌گفته وب‌سایت Information متا مدل بعدی هدست‌های Quest را سال آینده و مدل بعدی Cambria را در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد کرد و همچنین ممکن است یک هدست واقعیت افزوده نیز در سال ۲۰۲۴ ارائه بکند.

فعلا همه این‌ها در حد شایعه است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که در ادامه چه اتفاقاتی می‌افتد.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.