مستر کارت به‌زودی به شما اجازه خواهد داد تا با لبخند زدن پرداخت خود را انجام دهید - تکفارس 
مستر کارت به‌زودی به شما اجازه خواهد داد تا با لبخند زدن پرداخت خود را انجام دهید - تکفارس 
مستر کارت به‌زودی به شما اجازه خواهد داد تا با لبخند زدن پرداخت خود را انجام دهید - تکفارس 

مستر کارت به‌زودی به شما اجازه خواهد داد تا با لبخند زدن پرداخت خود را انجام دهید

افشین نوری
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 09:33
مستر کارت

سرویس پرداخت اپل پی (Apple Pay) از زمانی که عرضه شده قابلیت‌های خوبی را در اختیار مشتریان قرار داده است و شما دیگر نیازی به حمل چندین کارت اعتباری همراه خودتان ندارید.

اما حالا شرکت مستر کارت می‌خواهد که کار پرداخت پول را راحت‌تر از این چیزی که هست بکند و کاربران فقط با لبخند زدن بتوانند پرداخت‌های خود را انجام دهند. نام این پلتفرم جدید Mastercard Biometric Checkout Program است و قادر به شناسایی لبخند هر کاربر خواهد بود. مستر کارت هم‌اکنون در حال تست آن در برزیل است.

این قابلیت می‌تواند یک گزینه بسیار عالی برای بانگ‌ها و شرکت‌های مالی باشد و مانع از تقلب‌های متدوال در سیستم‌های پرداخت بشود. طبق یک گزارش، میزان تقلب‌های صورت گرفته در سیستم‌های پرداخت در طول یک دهه گذشته به ۳۰ میلیارد دلار رسیده است.

هرچند سرویس‌هایی مثل اپل پی، گوگل پی و سامسونگ پی تاحدودی توانسته‌اند مشکل تقلب در سسیتم‌های پرداخت را حل کرده‌اند اما این سرویس‌ها برای بانک‌ها و شرکت‌هایی مثل مستر کارت و ویزا هزینه‌بر هستند. به همین‌خاطر برخی بانک‌ها به سراغ استفاده از اتصال NFC برای انجام پرداخت‌ها رفته‌اند که البته این روش نیز کاربرد چندانی در بین مشتریان پیدا نکرده است.‌

مستر کارت

حالا با توجه همه این مشکلات به نظر می‌رسد که پلتفرم Mastercard Biometric Checkout Program مسترکارت می‌تواند تحول بزرگی در پرداخت‌ها ایجاد کند و سریع‌تر و راحت‌تر از اپل پی و سایر سرویس‌ها، کارهای مشتریان را راه بیاندازد.‌

مستر کارت هم‌اکنون در حال آزمایش این پلتفرم در پنج فروشگاه در شهر سائوپائولو برزیل است و این شرکت قصد دارد که آن را به‌زودی در سایر کشورها نیز عرضه بکند. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که این فناوری تا چه اندازه موفق خواهد بود. نظر شما درباره این سرویس جدید پرداخت با لبخند چیست؟

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید