اپل قابلیت های دسترسی پذیری را برای همه دستگاه‌های خود گسترش داد - تکفارس 
اپل قابلیت های دسترسی پذیری را برای همه دستگاه‌های خود گسترش داد - تکفارس 

اپل قابلیت های دسترسی پذیری را برای همه دستگاه‌های خود گسترش داد

افشین نوری
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 19:36
اپل

فردا روز جهانی آگاهی دسترسی‌پذیری است و به همین منظور اپل قابلیت‌هایی را با هدف راحت‌تر کردن دسترسی افراد ارائه کرده است.

این قابلیت‌ها را به دستگاه‌های آیفون، اپل واچ، آیپد و مک‌بوک خود اضافه کرده است و افراد با ناتوانی جسمی با استفاده از این قابلیت‌ها خواهند توانست دسترسی راحت‌تری به مکان‌ها داشته باشند.

یکی از این قابلیت‌ها، شناسایی درب است که این قابلیت برای افراد کور یا کم‌بینا طراحی شده است. این قابلیت با استفاده از اسکنر LiDAR و فناوری یادگیری ماشین به افراد مذکور کمک خواهد کرد تا مسیر خود را بهتر پیدا کنند.

این قابلیت، در هر مکان جدیدی، به کاربر خواهد گفت که درب کجاست و چقدر از آن فاصله دارند و چگونه می‌توانند آن را باز کنند. این قابلیت همچنین می‌تواند علایم کنار درب مثل شماره اتاق‌ها را بخواند.

اپل

قابلیت بعدی، زیرنویس‌های زنده برای افراد کر و‌کم‌‌شنوا است که در تماس‌های ویدیویی به این افراد کمک خواهد کرد تا روی گوشی یا دستگاه‌های دیگر اپل، متن گفتگو را به‌صورت نوشته ببینند.

اپل قابلیت‌های دستر‌س‌پذیری جذابی نیز برای اپل واچ عرضه کرده است. اولین قابلیت Mirroring نام دارد که امکان همگام‌سازی ساعت با گوشی‌های آیفون برای انجام کارهای مختلف را فراهم می‌کند.

قابلیت بعدی Quick Actions است که حرکت‌های ساده انگشت‌های شما را به‌عنوان ورودی تشخیص خواهد داد. اپل این قابلیت را سال گذشته معرفی کرده بود و حالا با بهبودهای بیشتر عرضه کرده است. شما از این ژست‌های حرکتی برای انجام کارهای مختلفی استفاده کنید.‌

چندین قابلیت دیگر نیز قرار است تا آخر امسال ارائه بشوند که شامل Buddy Controller، Siri Pause Time، Voice Control Spelling Mode و Sound Recognition می‌شوند.

نظر شما درباره این قابلیت‌های دسترسی چیست؟

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.