روسیه ادعا می کند از سلاح های لیزری جدیدی در جنگ اوکراین استفاده کرده است - تکفارس 
روسیه ادعا می کند از سلاح های لیزری جدیدی در جنگ اوکراین استفاده کرده است - تکفارس 
روسیه ادعا می کند از سلاح های لیزری جدیدی در جنگ اوکراین استفاده کرده است - تکفارس 

روسیه ادعا می کند از سلاح های لیزری جدیدی در جنگ اوکراین استفاده کرده است

افشین نوری
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 07:49
گوگل مپس

روسیه ظاهرا از فناوری‌های جدیدی در جنگ اوکراین استفاده می‌کند. رویترز گزارش داده است که دولت روسیه می‌گوید که از سلاح‌های لیزری جدید برای مقابله با فناوری دولت‌های غربی در اوکراین استفاده می‌کند.

یوری بوریسف یکی از مقامات عالی‌رتبه روسیه ادعا کرده است که نیروهای روسیه از سلاح لیزری جدیدی به نام Zadira برای نابود کردن پهبادهای اوکراینی استفاده کرده است.‌ این لیزر می‌تواند یک پهباد را در فاصله ۳.۱ مایلی در عرض ۵ ثانیه از بین ببرد.

بوریسف گفته است که نوع پیشرفته‌تر این سلاح می‌تپاند ماهواره‌هایی که در ارتفاع ۹۳۲ مایلی زمین هستند نابود بکند. این لیزرها از باندهای الکترومغناطیسی عریض بهره می‌برند و می‌توانند جایگزین سلاح‌های مرسوم کنونی شوند. روسیه از سلاح‌های پیشرفته دیگری نیز در جنگ اوکراین استفاده کرده است.

به گزارش CNN روسیه از موشک‌های هایپرسونیک Kinzhal برای نابود کردن اهداف نظامی اوکراین استفاده کرده است. این موشک درولقع نسخه کوتاه‌برد موشک بالستیک اسکندر است که می‌تواند از یک جت جنگی پرتاب شود. موشک Kinzhal سرعت بسیار بالایی دارد و ردیابی آن بسیار دشوار است.

هنوز مشخص نیست که سلاح‌های هایپرسونیک و لیزری روسیه تا چه حد موفق عمل کرده‌اند و آیا توانسته‌اند به‌طور صد در صد اهداف نظامی خود را نابود کنند یا نه. روسیه هم‌اکنون درگیر جنگ در قسمت‌های مختلف اوکراین است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که نتیجه این جنگ بر روی زمین چه می‌شود.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید