قطعی کابل های زیر دریا موجب اختلال در اینترنت جهانی شد - تکفارس 
قطعی کابل های زیر دریا موجب اختلال در اینترنت جهانی شد - تکفارس 

قطعی کابل های زیر دریا موجب اختلال در اینترنت جهانی شد

مهدی حلوائی
۱ آبان ۱۴۰۱ - 10:56
کابل زیر دریایی اینترنت

قطعی دست کم سه کابل‌ فیبر نوری زیر دریا در جنوب کشور فرانسه باعث شد تا چهارشنبه شب اینترنت بسیاری از کاربران اروپا، آسیا و ایالات متحده با اختلال روبه‌رو شود.

مطالب مرتبط:

بر اساس گزارش شرکت امنیت ابری Zscaler، سه کابل فیبر نورری مارسی به لیون، مارسی به میلان و مارسی به بارسلون چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته با آسیبی جدی مواجه شدند و همین موضوع منجر به پکت لاس و افزایش تاخیر بسیاری از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها شد. در حال حاضر مشکل کابل مارسی به لیون تا حدودی برطرف شده اما فرآیند ترمیم دو کابل دیگر کماکان ادامه دارد.

کابل زیر دریایی اینترنت

در حال حاضر هنوز علت اصلی قطعی کابل‌های یادشده مشخص نیست اما از آن‌جایی که همین مشکل به‌طور همزمان در بریتانیا نیز رخ داده، گفته می‌شود که روسیه در این جریان دست داشته است. بر اساس گزارش BBC، کابلی که جزایر شتلند را به اسکاتلند متصل می‌کند نیز در همین زمان با آسیبی جدی روبه‌رو شده است. این در حالی است که کابل جزایر فارو به جزایر شتلند نیز حدود یک هفته پیش قطع شده بود.

هرچند که در ظاهر احتمال حمله‌ی زیردریایی‌های روسیه به زیرساخت‌های اینترنت جهان کمی عجیب به‌نظر می‌رسد اما مشکلات ژئوپلیتیک ناشی از حمله‌ی نظامی روسیه به اوکراین باعث شده تا نگرانی‌ها در خصوص احتمال دست‌داشتن کرملین در قطعی اخیر کابل‌های اینترنت افزایش پیدا کند.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید