روسیه می خواهد یک خودروی زمان شوروری را دوباره تولید کند - تکفارس 
روسیه می خواهد یک خودروی زمان شوروری را دوباره تولید کند - تکفارس 

روسیه می خواهد یک خودروی زمان شوروری را دوباره تولید کند

افشین نوری
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - 21:32
روسیه می خواهد یک خودروی زمان شوروری را دوباره تولید کند - تکفارس 

بعد از حمله روسیه به اوکراین‌، اکثر شرکت‌های غربی اقدام به تحریم این کشور کردند و در چنین شرایطی شرکت خودروسازی روسی Moskvich قصد دارد اولین خودروهای الکتریکی مونتاژ روسیه را تولید کند‌. 

ظاهرا مقامات روسی قصد دارد در شرایط تحریم‌ها یک پلتفرم خودروی روسی برای تولید خودروهای الکتریکی در طول سه سال آینده راه‌اندازی کنند. رئیس کارخانه Moskvich گفته است که در سال ۲۰۲۵ ما شاهد اولین خودروی الکتریکی ساخت روسیه خواهیم بود. 

وادیمر پوتین رییس جمهور روسیه دستور داده است که این خودروها باید ارزان باشند تا همه روسی‌ها امکان خرید آن را داشته باشند‌. ظاهرا کارخانه Moskvich خودروهایی با طراحی خاص تولید خواهد کرد که شامل یک خودروی نوع سدان و چهار مدل کراس‌اور خواهند بود. البته هنوز مشخص نیست که این خودروهای الکتریکی چه مشخصاتی خواهند داشت. 

با این حال، به نظر می‌رسد این خودروها از مدل‌هایی که در سال ۱۹۳۰ و در زمان شوروی سابق تولید می‌شدند الهام گرفته خواهند شد. شرکت رنو در دهه ۱۹۹۰ میلادی شرکت Moskvich را خرید اما بعد از اعمال تحریم‌های آمریکا مجبور شد روسیه را ترک کند و به همین‌خاطر روسیه کنترل کارخانه‌های این شرکت را در اختبار دارد. 

در حال حاضر، پرفروش‌ترین برندهای خودرو در روسیه از نوع چینی هستند و طبق آمار جدید از هر ۱۰ خودروی فروخته شده در روسیه ۴ تایشان چینی است. شرکت چینی Chery در رده دوم، شرکت Haval در رده چهارم، شرکت Geely در رده ششم و شرکت Xingtu در رده هشتم پرفروش‌ترین برندهای روسیه قرار دارند. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید