گوگل به توسعه‌دهندگان Web3 خدمات ابری ارائه می دهد - تکفارس 
گوگل به توسعه‌دهندگان Web3 خدمات ابری ارائه می دهد - تکفارس 
گوگل به توسعه‌دهندگان Web3 خدمات ابری ارائه می دهد - تکفارس 

گوگل به توسعه‌دهندگان Web3 خدمات ابری ارائه می دهد

افشین نوری
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 09:19
google Cloud

گوگل یک تیم اختصاصی برای ارائه سرویس‌های Web3 برای توسعه‌دهندگان بلاکچین تشکیل داده است. هدف گوگل از این کار تبدیل پلتفرم گوگل کلود به پایگاه اصلی اجرای اپلیکیشن‌های Web3 است. آمیت زاوری نایب‌رئیس گوگل کلود گفته است:

ما نمی‌خواهیم بخشی از جریان اساسی رمزارز باشیم. ما به‌دنبال ارائه فناوری‌های لازم برای شرکت‌هایی هستیم که می‌خواهند از مزیت‌های Web3 در کسب و کار خود بهره ببرند. بازار Web3 ظرفیت‌های زیادی دارد و مشتریان ما از ما می‌خواهند که پشتیبانی خود را از این فناوری افزایش بدهیم و ما نیز به دنبال جلب رضایت آن‌ها هستیم.

این برای اولین بار نیست که گوگل وارد حوزه رمزارزها و فضای Web3 می‌شود. چند ماه پیش نیز این شرکت اعلام کرد که به مشتریان گوگل کلود اجازه انجام پرداخت‌های رمزارز را خواهد داد. ساندار پیچای مدیرعامل گوگل نیز ماه گذشته گفته بود واحد خدمات ابری این شرکت به‌زودی از پروژه‌های بلاکچین پشتیبانی خواهد کرد.

تیم جدید گوگل شامل متخصصانی خواهد بود که قبلا در پروژه‌های Web3 مشارکت داشته‌اند و زاوری گفته است که گوگل احتمالا یک سیستم دیگر راه‌اندازی خواهد کرد که امکان مشاهده داده‌های بلاکچین را برای مردم امکان‌پذیر خواهد کرد. ابزارهای گوگل در این زمینه سازگار با سایر پلتفرم‌ها مثل آمازون کلود خواهند بود.

البته یک نکته متناقض اینجا وجود دارد و آن اینکه هدف Web3 تمرکززدایی از فضای وب و عدم وابستگی به غول‌هایی مثل گوگل و مایکروسافت است، اما ظاهرا گوگل قصد دارد که تنها گزینه توسعه‌دهندگان Web3 برای میزبانی از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های آن‌ها باشد.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید