اپل به هر کاربر آیفون ۴S مبلغ ۱۵ دلار خسارت می پردازد - تکفارس 
اپل به هر کاربر آیفون ۴S مبلغ ۱۵ دلار خسارت می پردازد - تکفارس 
اپل به هر کاربر آیفون ۴S مبلغ ۱۵ دلار خسارت می پردازد - تکفارس 

اپل به هر کاربر آیفون ۴S مبلغ ۱۵ دلار خسارت می پردازد

افشین نوری
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 11:29
آیفون ۴S

آیفون ۴S اولین آیفون اپل بود که در سال ۲۰۱۱ با دستیار هوشمند سیری عرضه شد و پسوند S آن نیز در واقع به حرف اول Siri اشاره داشت.

تیم کوک چند سال بعد از معرفی این گوشی فوت کرد و شش سال بعد از آن، تعدادی از دارندکان آیفون ۴S از اپل یه خاطر مشکلات زیاد این گوشی شکایت کردند. این مشکلات بعد از عرضه آپدیت iOS 9 در سال ۲۰۱۵ ایجاد شدند و نتیجه‌ی آن این بود که عملکرد گوشی کند شده بود و به‌طور نرمال کار نمی‌کرد.

در این شکایت ذکر شده بود که اپل سازگاری iOS 9 با آیفون ۴S را تضمین کرده بود. اما این نرم‌افزار عملا باعث کند شدن دستگاه شد و سرعت آن را کاهش داد.

اپل در زمان عرضه این آپدیت گفته بود که بسیار سریع‌تر است و پاسخ‌دهی بهتری خواهد داشت و باعث خواهد شد تا پردازنده گوشی بسیار رفتار بهنه‌ای از خود نشان بدهد و انیمیشن‌ها و اسکرول‌ها با سرعت بیشتری اجرا بشوند.

حالا طبق نتیجه رای دادگاه، اپل باید ۲۰ میلیون دلار برای جبران خسارت دارندگان آیفون ۴S در نیویورک و ‌نیوجرسی به آن‌ها بپردازد. به این ترتیب اپل باید به هر کدام از آن‌ها مبلغ ۱۵ دلار بپردازد. ‌

قیمت نسخه‌های ۱۶/۳۲/۶۴ گیگابایتی آیفون ۴S در آمریکا در زمان عرضه آن به‌ترتیب ۱۹۹، ۲۹۸ و ۳۹۹ دلار بود و مشتریان می‌بایست این مبالغ را از طریق اپراتور خود طی یک قرارداد دو ساله پرداخت می‌کردند. حالا باید ببینیم که واکنش اپل به این رای دادگاه چه خواهد بود.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید