انتقاد ایلان ماسک از اپل به علت دریافت کارمزد ۳۰ درصدی این شرکت از اپ استور - تکفارس 
انتقاد ایلان ماسک از اپل به علت دریافت کارمزد ۳۰ درصدی این شرکت از اپ استور - تکفارس 

انتقاد ایلان ماسک از اپل به علت دریافت کارمزد ۳۰ درصدی این شرکت از اپ استور

مهدی حلوائی
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 10:36
ایلان ماسک

ایلان ماسک بار دیگر از اپل انتقاد کرد و کارمزد ۳۰ درصدی این شرکت از اپلیکیشن‌های اپ استور و خریدهای درون‌برنامه‌ای آن‌ها را به دریافت کارمزد ۳۰ درصدی از اینترنت تشبیه کرد.

ماسک بر این باور است که کارمزد دریافتی اپل از اپلیکیشن‌های اپ استور ۱۰ برابر بیشتر از مقدار مورد نیاز بوده و این کارمزد باید تنها ۳ درصد باشد. این در حالی است که دادگاه‌های آمریکا بارها اعلام کرده‌اند که اپل حق دریافت چنین کارمزدی را دارد. مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۱ نیز در نبرد حقوقی اپل از اپیک گیمز حمایت کرده بود.

کارمزد ۳۰ درصدی در بسیاری از فروشگاه‌های اپلیکیشن‌‌های موبایلی به عنوان یک استاندارد شناخته شده و شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و سامسونگ نیز چنین کارمزدی را از فروشگاه‌های خود دریافت می‌کنند. همچنین برخی از شرکت‌ها مانند فیسبوک کارمزدی ۵۰ درصدی را از برخی اپلیکیشن‌ها به‌دست می‌آورند. با این وجود، گوگل میزان کارمزد دریافتی از فروشگاه پلی استور را به ۱۵ درصد کاهش داد و اپل نیز رویکرد مشابهی را برای اپلیکیشن‌هایی که درآمدی کمتر از ۱ میلیون دلار را تولید کرده‌اند، در نظر گرفته است.

نظر شما در مورد کارمزد ۳۰ درصدی اپل از فروشگاه اپ استور چیست؟ به‌نظر شما کارمزد دریافتی اپل از این فروشگاه باید چه مقدار باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: AppleInsider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید