اپل، مایکروسافت و گوگل به دنبال حذف نیاز به رمز عبور برای ورود به دستگاه ها - تکفارس 
اپل، مایکروسافت و گوگل به دنبال حذف نیاز به رمز عبور برای ورود به دستگاه ها - تکفارس 

اپل، مایکروسافت و گوگل به دنبال حذف نیاز به رمز عبور برای ورود به دستگاه ها

مهدی حلوائی
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 20:53
ورود بدون نیاز به زمر عبور

شرکت‌های اپل، گوگل و مایکروسافت امروز در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که در جهت حذف نیاز به استفاده از رمز عبور برای ورود به دستگاه‌های مختلف با یکدیگر همکاری خواهند کرد. این پروژه بر استفاده از استاندارد احراز هویت بدون نیاز به رمز عبور، که توسط اتحادیه‌ FIDO و کنسرسیوم وب جهان‌گستر (WWWC) طراحی شده است، متکی خواهد بود.

اپل، مایکروسافت و گوگل همین حالا نیز از استاندارد مذکور پشتیبانی کرده و امکان ورود به پلتفرم‌های خود توسط روش‌های احراز هویت بایومتریک، مانند حسگر اثر انگشت تاچ آی‌دی (TouchID)، را برای کاربران فراهم کرده‌اند. با این وجود، برنامه‌ی جدید این شرکت‌ها به کاربران اجازه خواهد داد تا از استاندارد FIDO برای ورود به تمام دستگاه‌های خود استفاده کنند.

کاربران در آینده می‌توانند برای ورود به حساب کاربری خود در دستگاه‌های جدید از حسگر تشخیص چهره و حسگر اثر انگشت استفاده کرده و نیازی به واردکردن رمز عبور نداشته باشند. این پایان ماجرا نبوده و امکان استفاده از روش‌های احراز هویت بایومتریک برای ورود به وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها روی دستگاه‌هایی که از چنین قابلیتی پشتیبانی نمی‌کنند نیز وجود خواهد داشت. این قابلیت همچنین برای دستگاه‌های نزدیک، فارغ از مرورگر و سیستم عامل آن‌ها، نیز قابل استفاده خواهد بود.

در حال حاضر تاریخ دقیق عرضه‌ی قابلیت ورود بدون نیاز به رمز عبور به دستگاه‌ها اعلام نشده است اما گفته می‌شود که این قابلیت در سیستم عامل‌های آی او اس ۱۶، مک اوس ۱۳، اندروید ۱۳ و بیلدهای جدید ویندوز ۱۱ ارائه خواهد شد.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید