روسیه از زندانیان در پست های مرتبط با فناوری اطلاعات استفاده می کند - تکفارس 
روسیه از زندانیان در پست های مرتبط با فناوری اطلاعات استفاده می کند - تکفارس 
روسیه از زندانیان در پست های مرتبط با فناوری اطلاعات استفاده می کند - تکفارس 

روسیه از زندانیان در پست های مرتبط با فناوری اطلاعات استفاده می کند

مهدی حلوائی
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 16:48
روسیه

به گزارش وب‌سایت KrebsonSecurity، سرویس فدرال زندان‌های روسیه در ماه گذشته اعلام کرده است که قصد دارد تا از زندانیان متخصص در حوزه‌ی فناوری اطلاعات در شرکت‌های تبلیغاتی داخلی استفاده کند و ظاهراً حالا این برنامه به مرحله اجرایی رسیده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های داخلی روسیه، از ماه مارچ سال گذشته‌ی میلادی ۹۵ هزار جای خالی در پست‌های مرتبط با بخش فناوری اطلاعات در روسیه وجود دارد. این عدد ۲۵ درصد کمتر از ماه فوریه ۲۰۲۱ است و به‌نظر می‌رسد که به‌تعویق افتادن پروژه‌های مختلف به دلیل نبود بودجه‌ی کافی علت اصلی این موضوع بوده است. همچنین اتحادیه‌ی ارتباطات الکترونیک روسیه نیز پیش‌بینی کرده است که چیزی بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار نیروی کار متخصص در این حوزه روسیه‌ را به مقصد کشورهای دیگری از جمله ایالات متحده، آلمان، گرجستان، قبرس و کانادا ترک خواهند کرد.

جمعیت زندانیان

خبرگزاری BBC اعلام کرده است که در حال حاضر تعداد ۸۷۵ هزار زندانی در زندان‌های روسیه به سر می‌برند اما تعداد دقیق زندانیانی که در بخش فناوری اطلاعات تخصص دارند مشخص نیست. خبرگزاری روسی RBC نیز گزارش داده است که سرویس فدرال زندانیان روسیه در حال حاضر در ۷۶ منطقه‌ از سیستم کار اجباری استفاده می‌کند. گفته می‌شود که حقوق این زندانیان ماهانه‌ حدود ۲۰ هزار روبل (معادل ۲۸۱ دلار) است.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید