کنگره آمریکا از توییتر خواست همه مکاتبات خود با ایلان ماسک را نگهداری کند - تکفارس 
کنگره آمریکا از توییتر خواست همه مکاتبات خود با ایلان ماسک را نگهداری کند - تکفارس 
کنگره آمریکا از توییتر خواست همه مکاتبات خود با ایلان ماسک را نگهداری کند - تکفارس 

کنگره آمریکا از توییتر خواست همه مکاتبات خود با ایلان ماسک را نگهداری کند

افشین نوری
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 08:31
ایلان ماسک توییتر

امروز جمعی از نمایندگان کنگره آمریکا از هیئت مدیره توییتر خواستند که همه اسناد و مدارک مرتبط با موضوع تصاحب این شرکت توسط ایلان ماسک را نگهداری کند تا در صورت نیاز بتوانند درباره این موضوع تحقیق و تفحص بکنند.

کنگره آمریکا در سال‌های اخیر به‌شدت شرکت‌های بزرگ را تحت‌نظر گرفته است تا از حقوق شهروندان آمریکایی محافظت کند. حالا با اعلام تصمیم ایلان ماسک برای تصاحب توییتر، کنگره آمریکا می‌خواهد که این موضوع را نیز زیر ذره‌بین بگذارد.

بد نیست بدانید که چند ماه دیگر انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس نمایندگان آمریکا برگزار خواهد شد و اگر جمهوری‌خواهان پیروز این رقابت بشوند قصد دارند از توییتر تحقیق و تفحص بکنند، به‌ویژه اگر این شرکت بخواهد درخواست ماسک را رد کند. ماسک اخیراً پیشنهاد خرید کل سهام توییتر را به مبلغ ۴۳ میلیارد دلار به این شرکت داده بود، اما هیئت مدیره این شرکت تاکتیک قرص سمی را برای منصرف کردن ماسک از این کار اجرا کرد. ماسک نیز گفته است که اگر توییتر درخواست او را رد کند پلن B خود را به اجرا خواهد گذاشت.

ماسک گفته است که هدف او از تصاحب توییتر محافظت از آزادی بیان است و قصد ذارد تغییرات اساسی در این پلتفرم ایجاد کند. او چند هفته پیش بعد از خرید ۹.۲ درصد از سهام این شرکت با راه‌اندازی یک نظرسنجی از کاربران درباره اضافه شدن دکمه ویرایش توییت نظرخواهی کرد.

در هر حال، به نظر می‌رسد که موضوع خرید توییتر توسط ماسک بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم و به همین خاطر نمایندگان آمریکا قصد دارد که به‌زودی در این‌باره تحقیق و تفحص بکنند.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید